২৪ এপ্ৰিলত পাকিস্তানে ভাৰতীয় বিমান সংস্থাক নিজৰ আকাশমাৰ্গ ব্যৱহাৰ কৰাত নিষেধাজ্ঞা আৰোপ কৰাৰ পাছত এয়াৰ ইণ্ডিয়াই ডাঙৰ সমস্যাৰ সন্মুখীন হৈছে। ২৩ মে’লৈকে চলিবলগীয়া এই বন্ধৰ ফলত এয়াৰ ইণ্ডিয়াই ইউৰোপ, উত্তৰ আমেৰিকা, আৰু মধ্যপ্ৰাচ্যলৈ বিমান যাত্ৰাৰ বাবে দীঘলীয়া পথ ল’বলগীয়া হৈছে, যাৰ ফলত কিছুমান ভ্ৰমণৰ বাবে ৪ ঘণ্টা সময় অতিৰিক্ত যোগ হৈছে। উদাহৰণস্বৰূপে, দিল্লীৰ পৰা নিউয়ৰ্কলৈ এতিয়া ইন্ধনৰ বাবে ভিয়েনাৰ দৰে চহৰত ৰৈ যায়, যাৰ ফলত যাত্ৰীসকলক পলম কৰা হয় , যিটো এক্সত পোষ্টত দেখা গৈছে।
ৰয়টাৰৰ এক প্ৰতিবেদন অনুসৰি নতুন পথসমূহৰ বাবে এয়াৰ ইণ্ডিয়াৰ ইন্ধনৰ বাবে অধিক ধন খৰচ হৈছে, এবছৰৰ ভিতৰত ৬০ কোটি ডলাৰ লোকচান হ’ব বুলি অনুমান কৰা হৈছে। ইয়াৰ ফলত এয়াৰ ইণ্ডিয়াই এতিয়াও পাকিস্তানৰ ওপৰেৰে উৰা মাৰিব পৰা বিদেশী বিমান সংস্থাৰ সৈতে প্ৰতিযোগিতাত অৱতীৰ্ণ হোৱাটো কঠিন হৈ পৰে, যাৰ ফলত সময় আৰু ধন ৰাহি হয়। ইণ্ডিগ’ই মধ্য এছিয়াৰ কিছুমান চহৰলৈ বিমান সেৱা বন্ধ কৰি দিছে কাৰণ ইয়াৰ বিমানে দীঘলীয়া পথ চম্ভালিব নোৱাৰে, আনহাতে এয়াৰ ইণ্ডিয়াই সামঞ্জস্য স্থাপন কৰিবলৈ চেষ্টা কৰিছে, কিন্তু অতিৰিক্ত খৰচৰ বাবে টিকটৰ দাম সোনকালে বৃদ্ধি পাব পাৰে।
ইয়াৰ প্ৰতিক্ৰিয়া স্বৰূপে ভাৰতে পাকিস্তানী বিমান সংস্থাসমূহকো নিজৰ আকাশমাৰ্গৰ পৰা বাধা দিছে, যাৰ ফলত পাকিস্তান আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় বিমান সংস্থাই এতিয়া চীনৰ মাজেৰে দীঘলীয়া পথ গ্ৰহণ কৰে। অসামৰিক বিমান পৰিবহণ মন্ত্ৰীয়ে বিমান সংস্থাসমূহক সহায় কৰিবলৈ কাম কৰি আছে যদিও সিন্ধু জল চুক্তি স্থগিত ৰখাকে ধৰি ভাৰত-পাকিস্তানৰ উত্তেজনা অধিক হোৱাৰ বাবে ইয়াৰ কোনো ক্ষন্তেকীয়া সমাধান নাই। এয়াৰ ইণ্ডিয়াই সময়মতে বিমান চলাচল ৰখা আৰু খৰচ পৰিচালনাৰ বাবে সংগ্ৰাম কৰি আছে, আনহাতে পৰিস্থিতি অব্যাহত থকাৰ লগে লগে যাত্ৰীসকলে পলম আৰু ভাড়া বৃদ্ধিৰ বাবে চিন্তাত পৰিছে।