• About
  • Copyright
  • Privacy Policy
  • Authors
  • Grievance Redressal
  • Contact
English |  
Thursday, May 15, 2025
NORTHEAST NOW (Assamese)
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • অসম
  • নৰ্থ-ইষ্ট
    • অৰুণাচল
    • অসম
    • ছিকিম
    • ত্ৰিপুৰা
    • নাগালেণ্ড
    • মণিপুৰ
    • মিজোৰাম
    • মেঘালয়
  • প্ৰতিৱেশী
  • অভিমত
  • ক্ৰীড়া
  • বাণিজ্য
  • সংস্কৃতি
  • ভাষা-সাহিত্য
  • যুৱ-কণ্ঠ
  • শিক্ষা
  • জীৱনশৈলী
    • দিহা-ভৰসা
  • প্ৰযুক্তি
  • মনোৰঞ্জন
  • প্ৰাসংগিক প্ৰশ্ন
  • স্বাস্থ্য
  • ফেচবুক কৰ্ণাৰ
No Result
View All Result
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • অসম
  • নৰ্থ-ইষ্ট
    • অৰুণাচল
    • অসম
    • ছিকিম
    • ত্ৰিপুৰা
    • নাগালেণ্ড
    • মণিপুৰ
    • মিজোৰাম
    • মেঘালয়
  • প্ৰতিৱেশী
  • অভিমত
  • ক্ৰীড়া
  • বাণিজ্য
  • সংস্কৃতি
  • ভাষা-সাহিত্য
  • যুৱ-কণ্ঠ
  • শিক্ষা
  • জীৱনশৈলী
    • দিহা-ভৰসা
  • প্ৰযুক্তি
  • মনোৰঞ্জন
  • প্ৰাসংগিক প্ৰশ্ন
  • স্বাস্থ্য
  • ফেচবুক কৰ্ণাৰ
No Result
View All Result
NORTHEAST NOW (Assamese)
English

নাৰীবাদ : এক চমু আলোচনা

কোকিল শইকীয়া by কোকিল শইকীয়া
March 8, 2024 11:59 am
5.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

নাৰীবাদ কি ?  নাৰীবাদৰ ইংৰাজী প্ৰতিশব্দ হৈছে Feminism । ইংৰাজী Feminism শব্দটো আহিছে ফৰাচী শব্দ Femme ৰ পৰা । যাৰ অৰ্থ হৈছে  Women । উনবিংশ শতাব্দীৰ আৰম্ভণীতে ফৰাছী সমাজতান্ত্ৰিক Charles Fourier ৰে সৰ্বপ্ৰথম Faminism শব্দটি উদ্ভাৱন কৰে । তাৰপিছত ১৮৮০ চনমানৰ পৰা ফ্ৰান্সত নাৰীবাদৰ তাত্ত্বিক আলোচনা আৰু নাৰীবাদী চিন্তা চৰ্চাৰ প্ৰাসাৰ হয় ।  নাৰীবাদ শব্দটো যদিও নতুন কিন্তু ইয়াৰ বহু আগৰে পৰা অৰ্থাৎ প্ৰাচীন গ্ৰীচত নাৰী অধিকাৰৰ সপক্ষে বীজ ৰোপণ হৈছিল । প্লেটুৱে তেতিয়াই নাৰীয়ে যুদ্ধ আৰু শাসন কৰিব পৰা পৰিৱেশ এটাৰ কথা কৈছিল । ফৰাচী লেখক Christine de pisan ( ১৩৬৪- ১৪৩০) এ তেওঁৰ গ্ৰন্থ ‘ The Book of The City of Ladies’ ত নাৰীৰ সুষম অধিকাৰৰ কথা লিখিছিল । নাৰীবাদ মানে পুৰুষ বিৰোধী নহয় । নাৰীবাদ হৈছে পুৰুষতন্ত্ৰৰ বিৰোধী । নাৰীবাদ হৈছে নাৰী আৰু পুৰুষৰ মাজত থকা সকলো ধৰণৰ লিংগভিত্তিক ৰাজনৈতিক, অৰ্থনৈতিক, সামাজিক আৰু সাংস্কৃতিক পাৰ্থক্য দূৰ কৰি সমতা স্থাপন কৰা ।  এই সামগ্ৰিক নাৰীবাদৰ বিকাশ ঘটিছিল পাশ্চাত্যৰ উদাৰ গণতান্ত্ৰিক ৰাজনৈতিক পৰিৱেশত । মূলত পাশ্চাত্যৰ ব্যক্তিস্বাধীনতা আৰু গণতন্ত্ৰৰ প্ৰেৰণাত নাৰীবাদৰ বিকাশ ঘটে ।

১৭৮৭ চনত স্বাধীন আমেৰিকাৰ সংবিধান গৃ্হীত হয় । স্বাধীনতা যুদ্ধৰ সময়ত মাৰ্কিন পুৰুষসকল যুদ্ধত ব্যস্ত থকাৰ সময়ত শিক্ষানুষ্ঠান, কল-কাৰাখানা, কাৰ্যালয় আদি কামত নাৰীসকলৰ অংশ গ্ৰহণৰ সুবধা আৰু দখল বৃদ্ধি পাইছিল । পিছলৈ পুনৰ নাৰীৰ পৰা এই অধিকাৰসমূহ কাঢ়ি লোৱা হৈছিল যদিও বহু অধিকাৰ আৰু স্বাধীনতা নাৰীৰ হাতত থাকি যায় ।  তেনেকৈয়ে নাৰীৰ অধিকাৰ আৰু স্বাধীনতাৰ সপক্ষে আমেৰিকাত নাৰীবাদী জাগৰণ চলি থাকে । আমেৰিকাৰ এই জাগৰণ দুটি প্ৰৱণতাৰ মাজেৰে আগবাঢ়িছিল । প্ৰথমটো আছিল পুৰুষ আধিপত্য আৰু নিপীড়নৰ বিৰুদ্ধে একধৰণৰ নৈৰাজ্যবাদী প্ৰৱণতা । দ্বিতীয়টো প্ৰৱণতা আছিল ভোটাধিকাৰ সপক্ষে । ভোটাধিকাৰ দাবীৰ প্ৰৱণতা আছিল কৃষাংগ তথা মধ্যশ্ৰেণীৰ নাৰীসকলে সন্মুখীন হোৱা শ্ৰেণী দ্বন্দ্বৰ ফলাফল । প্ৰথমতে নাৰী ভোটাধিকাৰৰ দাবীত হোৱা এক গণভোটত আমেৰিকাৰ ২৩ খন ৰাজ্যৰ মাত্ৰ দুখনত হে ভোটাধিকাৰৰ সপক্ষে সংখ্যাগৰিষ্ঠ ভোটদান হয় । এই নাৰী ভোটাধিকাৰৰ সপক্ষে ভোটদানৰ প্ৰধান বিৰোধী চক্ৰটো আছিল ব্যৱসায়ী আৰু সুৰা কোম্পানীসমূহ । কাৰণ সেই সময়ত দাস প্ৰথা আৰু মদ বিৰোধী আন্দোলনত নাৰীৰ যোগদা আছিল গুৰুত্বপূৰ্ণ ।  অৱশেষত ভোটাধিকাৰৰ দাবীত ১৯১০ চনত হোৱা গুৰুত্বপূৰ্ণ গণস্বাক্ষৰত এই দাবীয়ে নাৰী-পুৰুষসকলো শ্ৰেণীৰ মানুহৰ সমৰ্থন আদায় কৰিবলৈ সক্ষম হয় আৰু ১৯২০ চনৰ ভিতৰত সকলো মাৰ্কিন ৰাজ্যৰ নাৰীয়ে ভোটাধিকাৰৰ অধিকাৰ লাভ কৰে । ঠিক তেনেদৰে দীৰ্ঘকালীন সমযোগ্যতাৰ প্ৰমাণ আৰু আন্দোলনৰ পিছত ১৯১৮ চনত ইউৰোপ, ১৯১৯ চনত জাৰ্মান আৰু বিশ্বৰ বিভিন্ন দেশত নাৰীয়ে ভোটাধিকাৰ লাভ কৰিলে যদিও সমঅধিকাৰ, বেতনা, শিক্ষাৰ অধিকাৰ আৰু আৰ্থ-ৰাজনৈতিক দিশত নাৰী পুৰুষৰ পাৰ্থক্য থাকি গ’ল । ইয়াৰ মাজতে নাৰী ভোটাধিকাৰৰ বাবে প্ৰচাৰ চলোৱা জন ষ্টুৱাৰ্ড মিলে হেৰিয়েট টেইলৰ নামৰ বিধৱা মহিলা এগৰাকীৰ সৈতে বিবাহ সম্পন্ন কৰিলে । যি সময়ত বিধৱা বিবাহ সামাজিক নাছিল সেই সময়তে মিলে পুৰুষতান্ত্ৰিক ৰক্ষণশীলতাত চৰম আঘাত কৰিছিল । তদুপৰি ফৰাছী বিপ্লৱৰ সময়ত হোৱা নাৰীবাদী আন্দোলনৰ ফলত ফ্ৰান্সত নাৰীকলে বিবাহ বিচ্ছেদৰ অধিকাৰ লাভ কৰিছিল । কিন্তু পিছলৈ ফ্ৰান্সৰ নাৰীসকলৰ পৰা এই অধিকাৰ কাঢ়ি লোৱা হৈছিল ।

ৰুছ বিপ্লৱ আছিল বিশ্বৰ নাৰীবাদী জাগৰণৰ ইতিহাসৰ এক সোণালী অধ্যায় আৰু নাৰী মুক্তিৰ ফালে এজাক নতুন বতাহ । লেনিনে কৈছিল –“নাৰীসকলে পূৰ্ণ স্বাধীনতা অৰ্জন নকৰালৈকে সৰ্বহাৰাসকলে কেতিয়াও পূৰ্ণ স্বাধীনতা অৰ্জন কৰিব নোৱাৰে ।” ৰুচ বিপ্লৱৰ সকলো স্তৰতেই নাৰীয়ে অগ্ৰণী ভূমিকা লৈছিল ।  সমাজতান্ত্ৰিক আদৰ্শই  পুঁজিৰ দাসত্বৰ পৰা মুক্তিৰ লগতে পুঁজি আৰু পুৰুষতন্ত্ৰৰ পৰা নাৰী দাসত্বৰ মুক্তিৰ হকেও পণ লৈছিল । কমিউনিষ্টসকলে নাৰীক কেৱল অৰ্থনৈতিক দাসত্বৰ পৰা উদ্ধাৰ কৰায়েই নহয় আইনগত সমঅধিকাৰ আৰু সমমৰ্যাদাৰ ভিত্তিত নাৰী মুক্তিৰ কথা কৈছিল । পাৰ্টিৰ ইস্তাহাৰত লেনিনে নাৰীৰ ওপৰত চলা দমন আৰু নিপীড়ন বিলোপ কৰাৰ ব্যৱস্থাৰ কথা উল্লেখ কৰিছিল আৰু বিপ্লৱৰ পিছত ইয়াক কাৰ্যত পৰিণত কৰা হৈছিল । লেনিনে সমতাৰ বাবে ছোভিয়েট নাৰীক প্ৰদান কৰা সুবিধা আৰু অধিকাৰসমূহ আছিল এনেধৰণৰ-    (ক) প্ৰাপ্তবয়স্কৰ মাজত ধৰ্ম নিৰপেক্ষ আৰু প্ৰাপ্তবয়স্ক পঞ্জীয়নকৃত বিবাহৰ অধিকাৰ । (খ)  বিবাহৰ পিছত নাৰীয়ে উপাধি ব্যৱহাৰৰ স্বাধীনতা । (গ)  বৈধ আৰু অবৈধ সন্তানৰ পাৰ্থক্য বিলোপ । (ঘ)  গৰ্ভপাতৰ অধিকাৰ । (ঙ) বিবাহিত আৰু অবিবাহিত মহিলাক প্ৰসৱকালীন ছুটীৰ ব্যৱস্থা । (চ) বেশ্যা বৃত্তি নিষিদ্ধকৰণ ইত্যাদি । শাসনৰ মাত্ৰ তিনি বছৰৰ ভিতৰত এই অধিকাৰসমূহ ৰূপায়ন কৰা হৈছিল । অৱশ্যে ইয়াৰ পিছতো নাৰীৰ পৰিয়ালকেন্দ্ৰিক তথা গৃ্হদাসত্বৰ অৱসান নঘটিল । ঘৰৰ বাহিৰত জীৱিকা হিচাপে কাম কৰিও, অৰ্থনৈতিক সমতা আৰু স্বাৱলম্বীতাৰ সুবিধা লাভ কৰাৰ পিছতো নাৰীসকল পুৰুষৰ অধীন হৈ থাকিল ।

ইয়াৰ পিছতো নাৰীবাদী জাগৰণে বিভিন্ন স্তৰ পাৰ কৰিলে । নাৰীসকলে নিজৰ অধিকাৰ বাবে মাত মাতিয়েই আছে। নাৰীবাদৰ আৰম্ভণীৰ দুটা শতক হোৱাৰ পিছতো লিংগ বৈষম্য দূৰ হোৱা নাই । লাহে লাহে নাৰীবাদৰ পৰিসৰ বাঢ়ি আহিছে । লাহে লাহে নাৰীবাদে বহু বিষয় বাদ দিয়াৰ লগতে কেতবোৰ নতুন বিষয় নাৰীবাদৰ অন্তৰ্ভুক্তি কৰিছে । দীৰ্ঘদিন ধৰি আমাৰ ভাৰতবৰ্ৰষতো নাৰীয়ে অধিকাৰৰ বাবে যুঁজি আহিছে যদিও আন বহুতো দেশৰ তুলনাত ভাৰতবৰ্ষত নাৰীবাদী জাগৰণ বহু পিছপৰি আছে । নাৰীজনিত অপৰাধ , ধৰ্ষণ, লিংগ অসংবেদনশীলতাৰ ক্ষেত্ৰত ভাৰতবৰ্ষ শীৰ্ষত আছে ।

আজি কেইদিনমান আগতে অসমৰ এখন বিশ্ববিদ্যালয়ৰ কেম্পাছত চিগাৰেট বিক্ৰী বন্ধ কৰি দিয়া হোৱাৰ খবৰ পাইছিলোঁ । এখন শিক্ষানুষ্ঠানত চিগাৰেট বিক্ৰী বন্ধ কৰি দিয়া খবৰটোৱে আমাক আনন্দিত কৰাৰ লগতে একেসময়তে হতাশ কৰিলে । মনলৈ লৈ আনিলে বহুকেইটা সমাজ-ৰাজনৈতিক প্ৰশ্ন । কাৰণ বছৰ বছৰ ধৰি বিশ্ববিদ্যালয়ৰ চৌহদত চিগাৰেট বিক্ৰী কৰি অহা দোকানখনত হঠাৎ চিগাৰেট বিক্ৰী বন্ধ কৰি দিয়া কাৰণটোৰ আঁৰত সোমাই আছে এক পুৰুষতান্ত্ৰিক আগ্ৰাসন । ইমানদিনে সেইখন দোকানত কেৱল ছাত্ৰ আৰু অধ্যাপকসকলেহে চিগাৰেট সেৱন কৰিছিল । কিন্তু কিছু্দিনৰ পৰা সেই দোকানত দুই এগৰাকী ছাত্ৰীয়েও চিগাৰেট সেৱন আৰু ক্ৰয় কৰিবলৈ অহা কথাটো প্ৰচাৰ হোৱাৰ লগে লগে কৰ্তৃপক্ষই দোকানখনত চিগাৰেট বিক্ৰী বন্ধ কৰিবলৈ কাঢ়া নিৰ্দেশ জাৰি কৰিলে । সমাজৰ এক মৰাত্মক ব্যাধি হিচাপে আমি সকলো ঠাইতে চিগাৰেট বিক্ৰী বন্ধ হোৱাতো বিচাৰোঁ । কিন্তু এই বিশ্ববিদ্যালয়ত চিগাৰেট বিক্ৰী বন্ধ কৰাৰ কাৰক এইটো নহয় । ইয়াৰ কাৰণ নাৰীয়ে ইয়াত পূৰ্ব প্ৰতিষ্ঠিত ‘নাৰীত্ব’ ৰক্ষা কৰা নাই । সমাজৰ নীতি মতে নাৰী সদায় পবিত্ৰ হ’ব লাগিব । সমাজৰ কিছু প্ৰতিষ্ঠিত নীতি আছে । সেই নীতিত নিৰ্ধাৰিত আছে নাৰী কেনেকুৱা হোৱা উচিত আৰু পুৰুষ কেনেকুৱা হোৱা উচিত । সমাজৰ মতে সেই নীতি বা আৰ্হি মতেই পুৰুষ ‘পুৰুষ’ আৰু নাৰী ‘নাৰী’ হ’ব লাগে ।

নাৰী কি ? ইয়াৰ সংজ্ঞা ভাৰতৰ দৰে ঠাইত আজিৰ তাৰিখতো মনুস্মৃতি, লক্ষী চৰিত , মহাভাৰত আদিৰ দৰে চৰম সামন্তীয় আৰু পুৰুষতান্ত্ৰিক ধৰ্ম গ্ৰন্থই দিয়া নীতিবাদী ধাৰণাৰ ওপৰত প্ৰতিষ্ঠিত আৰু প্ৰচলিত । ইয়াৰ দ্বাৰা নিৰ্ধাৰিত নাৰীৰ সংজ্ঞা বা ধাৰণাক ওপৰে ওপৰে চালে ভাৰতীয় নাৰীত্ব পৰম পূজনীয়, পবিত্ৰ , সন্মানীয়, মহিয়সী, ত্যাগৰ প্ৰতীক হিচাপে দেখিবলৈ পোৱা যায় । কিন্তু দ’কৈ বিশ্লেষণ কৰিলে বা বাস্তৱিকতে চাবলৈ গ’লে দেখা যায় ধৰ্মগ্ৰন্থৰ ওপৰত প্ৰতিষ্ঠিত ভাৰতীয় ‘নাৰীত্ব’ৰ ধাৰণা নাৰী শোষণৰ কৌশলগত আহিলাহে মাত্ৰ । যাৰ সহায়ত নাৰীক অতি সহজে আৰু কৌশলেৰে সকলো স্থানতেই স্থায়ীভাবে তলত ৰখা হয় । আনকি নাৰীৰ কোনো ধৰণৰ ব্যক্তি স্বাধীনতা নাথাকে । দেখা যায় এই ধৰ্মগ্ৰন্থসমূহে নাৰীৰ সহজে বিশ্বাসৰ অযোগ্য হিচাপে দেখুৱাই আহিছে । মহাভাৰতৰ প্ৰতিটো পৃষ্ঠাতে নাৰী অৱদমিত । তাত নাৰীৰ কোনো ব্যক্তি স্বাধীনতা নাই । সদায় নাৰীয়ে সতীত্বৰ পৰীক্ষা দি আহিব লগীয়া হৈছে । কিন্তু পুৰুষে অধিক ৰমণীৰ লগত সংগম কৰি ফুৰিলেও পুৰুষৰ কোনো পাপ নহয় । মহাভাৰত আৰু মনুৱে এই কথাই বাৰে বাৰে মন মগজুত ভৰাই ৰাখিছে যে নাৰী পুৰুষৰ দাস । এই ক্ষেত্ৰত  নাৰীত্ব বা স্ত্ৰী লিংগৰ প্ৰচলিত যি পৰিচয় , সেই সম্পৰ্কে  বিশ্বখ্যাত নাৰীবাদী লেখক ছিম’ন দ্য ৱ’ভৱাৰে  THE SECOND SEX  গ্ৰন্থত মত আগবঢ়াইছে এইদৰে – One is not born , but rather becomes , a woman . It is civiulization as a whole that produces this creature.. which is decribed as feminine । অৰ্থাৎ নাৰীত্ব আৰু পুৰুষত্ব হৈছে এক সামাজিক নিৰ্মিতি । ই প্ৰাকৃতিক নহয় । সমাজখন পুৰুষ প্ৰধান গতিকে সমাজত এনে কিছুমান ধাৰণা প্ৰচলিত যে পুৰুষ সাহসী, পুৰুষ পবিত্ৰ, পুৰুষ প্ৰথম ইত্যাদি । তেনেকৈ নাৰীক বিশ্বাস কৰিব নালাগে, নাৰীৰ পেটত কথা নাথাকে, নাৰীয়েই নাৰীৰ শত্ৰু, নাৰী ভয়াতুৰ, আৱেগিক  আদি ধাৰণা কিছু প্ৰচলন কৰা হয় । এতিয়া বহুতে নাৰী আৰু পুৰুষৰ দৈহিক পাৰ্থক্যক লৈ পুনৰ অসমতাৰ সপক্ষে যুক্তি দাঙি ধৰিব । হয়,  নাৰী আৰু পুৰুষৰ প্ৰাকৃতিক দেহতাত্ত্বিক পাৰ্থক্য আছে ; তাত আমাৰ দ্বিমত নাই । কিন্তু এই দেহতাত্ত্বিক পাৰ্থক্যক পৰিবৰ্তন কৰি এক সামাজিক, ৰাজনৈতিক আৰু সাংস্কৃতিক লিংগ পৰিচয়লৈ লৈ যোৱা হয় , তাত আমাৰ আপত্তি আছে। য’ত দেখুওৱা হয় যে নাৰী পুৰুষতকৈ দুৰ্বল । অথচ বাস্তৱিকতে দেখা যায় যে দুৰ্বল বুলি কোৱা নাৰীয়ে নাৰীৰ ওপৰত আৰোপিত শ্ৰমৰ যোগেদি পুৰুষতকৈ দুৰ্বল নহয় বুলি সদায় প্ৰমাণ দি আহিছে ।

নাৰী শোষণৰ আন এক শক্তিশালী শেল হ’ল ভাৰ্জিনিটি । ভাৰতীয় সমাজ ব্যৱস্থাত সদায় যৌনতাত পুৰুষক আগস্থান দি অহা হৈছে । পুৰণি স্থাপত্যবোৰৰ ফালে যদি লক্ষ্য কৰা যায় তাত আমি দেখা পাওঁ যৌনতাত সদায় নাৰীগৰাকীৰ ওপৰত পুৰুষজন থাকে , আৰু এজনে পুৰুষে একেলগে একাধিক নাৰীৰ লগত সংগম কৰে । ভাৰ্জিনিটি এনে এক ধাৰণা যাৰ দ্বাৰা কেৱল পুৰুষৰ দ্বাৰাই নহয় নাৰী এগৰাকীয়ে নিজকে শোষণ কৰিবলৈ বাধ্য হৈ পৰে । ৰূপে গুণে সকলো থকাৰ পিছতো ভাৰ্জিনিটি নথকা ছোৱালী এজনী বিবাহৰ অনুপযুক্ত বুলি গণ্য কৰা হয় । নাৰী এগৰাকী ধৰ্ষিতা হ’লে এনেদৰে কোৱা হয় – তাইৰ সকলো শেষ হৈ গ’ল । ইয়াৰ পৰাই বুজা যায় যে নাৰীৰ ভাৰ্জিনিটিয়েই সৰ্বস্ব । ভাৰ্জিনিটি শেষ মানে নাৰীগৰাকীৰ সকলো শেষ । অৰ্থাৎ নাৰী হৈছে এটা উপভোগ্য শৰীৰ । সেয়ে উপায়ন্তৰ হৈ নাৰী এগৰাকীয়ে ফুলসজ্জা নিশাৰ বাবে বচাই ৰাখিব লগা হয় নিজৰ ভাৰ্জিনিটি । এনেদৰেই যুগ যুগ ধৰি ভাৰতীয় নাৰীয়ে নিজৰ যৌন স্বাধীনতা পূৰুষৰ হাতত তুলি দি যৌনদাসীত পৰিণত হৈ চলি আহিছে । সেয়ে ভাৰতীয়সকল যৌনতাক লৈ অতি ৰক্ষণশীল ।

আন এটা গুৰুত্বপূৰ্ণ কথা হৈছে জনজাতীয় সমাজত নাৰী । বৰ্ণ হিন্দু বা ইছলাম ধৰ্মৰ সমাজতকৈ জনজাতীয় সমাজ যথেষ্ট ক’ম ৰক্ষণশীল । জনজাতীয় সমাজত ছোৱালীয়ে মদ খাব নালাগে, কিন্তু ল’ৰাই খালে খাব পাৰে ধৰণৰ বিশ্বাস নাই । জনজাতীয় সমাজত পৰিয়ালৰ বা গাঁৱৰ সকলো নাৰী-পুৰুষে একেলগে বহি মদ্যপান কৰে । গাভৰু ছোৱালীয়ে দিন দুপৰতে বুকুত মেথনি মাৰি নদীত গা ধোৱে । এনে সমাজত ধৰ্ষণৰ দৰে অপৰাধ নোহোৱাৰ সমান । এনে সমাজত নাৰী আৰু পুৰুষে একেলগে খেতি খোলা কৰে, একেলগে মস্য চিকাৰ কৰে । ইয়াত লিংগভিত্তীক শ্ৰম বিভাজন নাই । এই সমাজত নাই কোনো ধৰ্মীয় নীতিবাদী ৰক্ষণশীলতা ।  তদুপৰি যৌতুক আদিৰ কাৰণত নাৰীজনিত অপৰাধ নহয়েই । জনজাতীয় সমাজত ‘নাৰীত্ব’ৰ সামন্তীয় বা ধৰ্মীয় নিৰ্মাণ নাই । উত্তৰ-পূৱৰ বহু জনজাতীয় সমাজত বিবাহপূৰ্বক যৌনতাও সমাজ অস্বীকৃত নহয় । ইয়াত সকলো মুকলি । অথচ ব্ৰাহ্মণ্যবাদী সমাজৰ সতী, লক্ষ্মী , দেৱীৰ প্ৰতিক নাৰীতকৈ জনজাতীয় সমাজত নাৰীৰ মৰ্যাদা আৰু স্বাধীনতা অধিক ।

মই ভালকৈ ক’ব আৰু লেখিব পঢ়িব পৰা  ভাষা দুটা হ’ল অসমীয়া আৰু ইংৰাজী । দুয়োটা ভাষাতেই পুৰুষতান্ত্ৰিক চৰিত্ৰ সোমাই আছে যদিও ইংৰাজীৰ তুলনাত অসমীয়া ভাষাৰ পুৰুষতান্ত্ৰিকতা বেছি । অসমীয়া ভাষাত ল’ৰা এটাক – ‘মাইকী’ বুলি কৈয়ো গালি পৰা হয় । তদুপৰি অসমীয়া ভাষাৰ পুৰণি লোকগীত, ফকৰা-যোজনা আৰু প্ৰবচন সমূহো পুৰুষতন্ত্ৰ সৃষ্টি আৰু পুৰুষতান্ত্ৰিক চিন্তাৰ বাহক । এনে কিছুমান অসমীয়া ভাষাৰ প্ৰবচন উদাহৰণ হ’ল-  লাও সদায় পাতৰ তলত, চৰুক সুধি চাউল নাবাঢ়োঁ, ছোৱালীৰ মগজটো আঁঠুত থাকে, ছোৱালী কুৰিতে বুঢ়ী, যমে নিলেও নিয়া জোৱাইয়ে নিলেও নিয়া ইত্যাদি । তথাপিও অসমীয়া ভাষাত লিংগবাচক স্বামী, নাথ, গিৰিয়েক আদি শব্দবোৰৰ অৰ্থ হৈছে কোনো সম্পত্তিৰ মালিক বা গৰাকী । সঁচাকৈয়ে ভাৰতীয় সমাজ ব্যৱস্থাত নাৰীগৰাকী পুৰুষজনৰ ব্যক্তিগত সম্পত্তি বুলিয়েই গণ্য কৰা হয় । তদুপৰি অসমীয়া নাৰীৰ মাসিক চক্ৰটোক বুজাবলৈ – চুৱা, অসুবিধা , অসূচী ইত্যাদি শব্দ ব্যৱহাৰ কৰা হয় । ঠিক তেনেকৈ বেশ্যা শব্দটো চৰমভাবে পুৰুষতান্ত্ৰিক এটা শব্দ । সাধাৰণতে বেশ্যা শব্দৰ কোনো পু-লিংগবাচক শব্দ বিচাৰি পোৱা নাযায় । (নাৰীবাদীসকলে বেশ্যা শব্দটো ব্যৱহাৰৰ সলনি যৌনকৰ্মী শব্দটো ব্যৱহাৰ কৰে । যৌনকৰ্ম কোনো অপৰাধ নহয় । ই এটা service বা সেৱা  । আন দহটা বৃত্তিৰ দৰে আমি ইয়াক স-সন্মানেৰে চোৱা উচিত বেশ্যা বুলি ক’লে কেৱল চৰিত্ৰহীন তথা অনৈতিক যৌনকাৰ্যত লিপ্ত হোৱা মহিলাক হে বুজোৱা হয় ।  যৌনকৰ্মী শব্দটো প্ৰযোজ্য কিয়নো ই পুৰুষ কৰ্মী আৰু মহিলা কৰ্মী উভয়কে সাঙুৰি লয় । এনেদৰে না না ধৰণৰ পুৰুষতান্ত্ৰিক ভাষিক দোষে অসমীয়া ভাষাটো আৱৰি আছে । গতিকে সময়ৰ লগে লগে ভাষাৰ পুৰুষতান্ত্ৰিক চৰিত্ৰসমূহ আঁতৰাব লাগে ।

পুৰুষতন্ত্ৰৰ চৰিত্ৰ নুবুজালৈকে আমি সহজে নাৰীৰ শোষণ ক’ত কেনেকৈ হৈছে ধৰিবই নোৱাৰোঁ । আমাৰ নাৰীসকল নিজৰ অধিকাৰ আৰু ব্যক্তি স্বাধীনতাক লৈ সচেতন আৰু সাহসী হোৱা উচিত । নাৰীসকলে কেতিয়াও ধৰ্মীয় বা পুৰুষতান্ত্ৰিক সমাজে আৰোপ কৰা নাৰীত্বক প্ৰাকৃতিক নিয়ম বুলি পিন্ধি লোৱা উচিত নহয় । নাৰীসকল ৰাজনৈতিকভাবে পৰিপক্ক হোৱা উচিত । আমাৰ ছোৱালীবোৰে পঢ়া সামৰি পাটৰ কাপোৰ-গহণা পিন্ধি কইনা হৈ আন এঘৰৰ লখিমী বোৱাৰী হ’বলৈ সপোন দেখি থাকিলেই ন’হব । নাৰীসকল অৰ্থনৈতিকভাবে স্বাৱলম্বী হ’ব লাগিব যাতে পুৰুষ বা পৰিয়ালৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰিবলগীয়া নহয় ।  সকলো ক্ষেত্ৰ্ৰত নাৰীসকলে নিজৰ যৌন স্বাধীনতা আৰু জীৱন নিজৰ হাতত ৰাখিব লাগিব। সমাজে কোৱাৰ দৰে ‘লজ্জা’ বা ‘সতীত্ব’ নাৰীৰ অলংকাৰ নহয় ; সাহস, মুক্তচিন্তা আৰু প্ৰগতিশীল মানসিকতা আৰু স্বাধীনতাকামীতাহে নাৰীৰ অলংকাৰ হোৱা উচিত ।  সমাজৰ ৰক্ষণশীলতা আৰু পুৰণি জঠৰতাত হাতুৰি মাৰিব পৰাকৈ নাৰী-পুৰুষ উভয়ে উদ্যত হ’বই লাগিব । পুৰুষসকল হ’ব লাগিব লিংগ নিৰপেক্ষ আৰু লিংগ সংবেদনশীল । সকলো পুৰুষে ত্যাগ কৰিব লাগিব পুৰুষ ইগ’ আৰু ধৰ্ষণকামী (sadist) মানসিকতা । পুৰুষে সহযোগ নকৰালৈকে গাৰ্লছ হোষ্টেলত ছোৱালী সোমোৱা সময় বেলি ডুবালৈকেহে থাকিব । নাৰীসকলে তথাকথিত নাৰীৰ কোমলতাৰ ব্যক্তিত্ব আৰু দাসত্বৰ অভ্যাস ত্যাগ কৰিব লাগিব ।

Recent News

গাজা যুদ্ধলৈ আমেৰিকাৰ সমৰ্থনৰ প্ৰতিবাদ কৰি গ্ৰেপ্তাৰ ‘বেন এণ্ড জেৰী’ৰ সহ-প্ৰতিষ্ঠাতা বেন কোহেন

গাজা যুদ্ধলৈ আমেৰিকাৰ সমৰ্থনৰ প্ৰতিবাদ কৰি গ্ৰেপ্তাৰ ‘বেন এণ্ড জেৰী’ৰ সহ-প্ৰতিষ্ঠাতা বেন কোহেন

টিকটক লাইভৰ মাজতে যুৱতী ইনফ্লুৱেন্সাৰক গুলীয়াই হত্যা

টিকটক লাইভৰ মাজতে যুৱতী ইনফ্লুৱেন্সাৰক গুলীয়াই হত্যা

“ভাৰতত আইফোন নবনাব…” এপলৰ চিইঅ’ টিম কুকলৈ ড’নাল্ড ট্ৰাম্পৰ বিশেষ অনুৰোধ, কিন্তু কিয়?

“ভাৰতত আইফোন নবনাব…” এপলৰ চিইঅ’ টিম কুকলৈ ড’নাল্ড ট্ৰাম্পৰ বিশেষ অনুৰোধ, কিন্তু কিয়?

বিজেপি চৰকাৰ গণতন্ত্ৰ আৰু সংবিধান বিৰোধীঃ ৰাহুল গান্ধী

বিজেপি চৰকাৰ গণতন্ত্ৰ আৰু সংবিধান বিৰোধীঃ ৰাহুল গান্ধী

Get the latest Assamese news from Assam and NorthEast India. নৰ্থ-ইষ্ট নাও এটা মাল্টি-এপ ভিত্তিক সম্পূৰ্ণভাৱে আঞ্চলিক, দ্বিভাষিক নিউজ প’ৰ্টেল। পেচাদাৰী ব্যক্তিৰ এটা গোটৰ নেতৃত্বত এই ডিজিটেল অসমীয়া বাতৰি প্ৰতিষ্ঠানটোৱে উত্তৰ-পূবৰ আঠখন ৰাজ্য আৰু এইবোৰৰ প্ৰতিৱেশী দেশকেইখনৰ প্ৰতিটো খা-খবৰ সামৰি লোৱাৰ চেষ্টা কৰিব। দুটাকৈ ইংৰাজী এপ আৰু এটা অসমীয়া এপৰ সংস্কৰণ থকা এইটোৱে হ’ল এই ধৰণৰ প্ৰথমটো নিউজ প’ৰ্টেল। আমি ৰাজনৈতিকভাৱে নিৰপেক্ষ আৰু দক্ষিণ-পূব আৰু দক্ষিণ এছিয়াৰ মাজৰ প্ৰকৃত বা-বাতৰিৰ সাঁকোৰ ভূমিকা ল’বলৈ চেষ্টা কৰিম।

 
Our Properties
 
  • ⚪ NORTHEAST NOW
  • ⚪ NORTHEAST JOBS
  • ⚪ NORTHEAST TENDERS
  • ⚪ INNFINITY
  • About
  • Copyright
  • Privacy Policy
  • Authors
  • Grievance Redressal
  • Contact

© 2018 - Maintained by EZEN Software & Technology Pvt. Ltd

No Result
View All Result
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • অসম
  • নৰ্থ-ইষ্ট
    • অৰুণাচল
    • অসম
    • ছিকিম
    • ত্ৰিপুৰা
    • নাগালেণ্ড
    • মণিপুৰ
    • মিজোৰাম
    • মেঘালয়
  • প্ৰতিৱেশী
  • অভিমত
  • ক্ৰীড়া
  • বাণিজ্য
  • সংস্কৃতি
  • ভাষা-সাহিত্য
  • যুৱ-কণ্ঠ
  • শিক্ষা
  • জীৱনশৈলী
    • দিহা-ভৰসা
  • প্ৰযুক্তি
  • মনোৰঞ্জন
  • প্ৰাসংগিক প্ৰশ্ন
  • স্বাস্থ্য
  • ফেচবুক কৰ্ণাৰ

© 2018 - Maintained by EZEN Software & Technology Pvt. Ltd