সমগ্ৰ উত্তৰ-পূবত ভাৰতীয় খাদ্য নিগমৰ খাদ্য শস্য পৰিবহণ কৰা ট্ৰাকসমূহে নিৰ্দিষ্ট বোজা সীমাৰ ওপৰত যথেষ্ট পৰিমাণে কাম কৰি থকাৰ অভিযোগ উত্থাপন হৈছে। যাৰ ফলত পথ সুৰক্ষা, আন্তঃগাঁথনিৰ ক্ষতি, আৰু ৰাজ্যৰ ৰাজকোষৰ আৰ্থিক লোকচানৰ বিষয়ে গুৰুতৰ উদ্বেগ প্ৰকাশ পাইছে।
সূত্ৰসমূহে প্ৰকাশ কৰা অনুসৰি দৈনিক শ শ এফ চি আইৰ ঠিকাদাৰী ট্ৰাকে মেঘালয়, মিজোৰাম আৰু মণিপুৰৰ বিভিন্ন গুদামৰ পৰা একাধিক গন্তব্যস্থানলৈ অত্যধিক বোজা কঢ়িয়াই লৈ যায়।
এই প্ৰকাশ্য উলংঘা এফচিআই আৰু নিজ নিজ ৰাজ্যিক পৰিবহণ বিভাগৰ বিষয়া উভয়ৰে সম্পূৰ্ণ জ্ঞাতসাৰে সংঘটিত হোৱা বুলি জানিব পৰা গৈছে।
নৰ্থ-ইষ্ট নাওৱে প্ৰৱেশ কৰা পথ চলাচলৰ অনুমতি পত্ৰই সমস্যাৰ গুৰুত্ব উদঙাই দিয়ে। মেঘালয়ৰ বহু ছয়চকীয়া ট্ৰাকে আইনী ক্ষমতাতকৈ ১০-১৫ টন অধিক এফচিআই খাদ্য শস্য কঢ়িয়াই নিয়াৰ খবৰ আহিছে।
উদাহৰণস্বৰূপে, দুটা অক্ষৰ কঠিন ট্ৰাক (যাৰ অনুমোদিত মুঠ বাহনৰ ওজন (জিভিডব্লিউ) ১৯ টন, গাড়ীৰ ওজনকে ধৰি) সঘনাই ২৫ টনতকৈ অধিক কঢ়িয়াই নিয়া দেখা যায়।
২০২৫ চনৰ ২৬ মে’ত এখন দুটা অক্ষৰ কঠিন ট্ৰাকে (পঞ্জীয়ন নম্বৰ এ এছ অ’১ ৭৪৯৯) মেণ্ডিপথাৰ ৰে’লহেডৰ পৰা ২৪.৬৫ টন (নিকা ওজন) এফ চি আই খাদ্য শস্য মেঘালয়ৰ ফুড ষ্ট’ৰেজ ডিপো (এফ এছ ডি) তুৰালৈ লৈ যায়।
অনুমোদিত সীমা ১৯ টন (জিভিডব্লিউ) আৰু ট্ৰাকখনৰ আনলোড ওজন ১১ টনতকৈ অধিক হোৱাৰ পৰিপ্ৰেক্ষিতত ইয়াৰ মুঠ বাহনৰ ওজন ৩৫ টন অতিক্ৰম কৰিলে – যিটো আইনী সীমাতকৈ ১৬ টনতকৈও আচৰিত ধৰণৰ।
আন এখন দুটা অক্ষৰ ৰিজিড ট্ৰাক (এ এছ ০১ এম চি ০৬৮৭),ও একেদিনাই মেণ্ডিপথাৰ ৰেলহেডৰ পৰা এফ এছ ডি তুৰালৈ ১৬.৬৭২৮ টন (নেট) কঢ়িয়াই নিছিল। ইয়াৰ আনলোড ওজন আছিল ৫.১৩৬৭৭১ টন, যাৰ ফলত মুঠ ওজন ২১ টনতকৈ অধিক, যিটো অনুমোদিত সীমা ১৯ টনতকৈ ২ টন বেছি।
একেদৰে একেদিনাই এম এল ০৭ চি ০১৩৯ নম্বৰৰ এখন দুই অক্ষৰ ৰিজিড ট্ৰাকে মেণ্ডীপথাৰ ৰেলহেডৰ পৰা এফ এছ ডি তুৰালৈ ২৪.৭২ টন মুঠ ওজন পৰিবহণ কৰে। ৬.৮৩৪৩৩ টন আনলোড ওজনৰ সৈতে ট্ৰাকখনৰ মুঠ ওজনে ৩০ টন অতিক্ৰম কৰি অনুমোদিত ১৯ টনৰ সীমা ১১ টন অতিক্ৰম কৰিলে।
Advisory_regarding_revision_of_safe_axle_1Download
সূত্ৰ অনুসৰি, কেৱল মেঘালয়তে নহয়, মিজোৰাম আৰু মণিপুৰতো এফ চি আইৰ খাদ্য শস্য কঢ়িয়াই অনা ট্ৰাকে অনুমোদিত সীমা উলংঘা কৰিছে।
সূত্ৰসমূহে অভিযোগ কৰে যে ট্ৰাকৰ মালিক, এফচিআইৰ বিষয়া আৰু পৰিবহণ বিভাগৰ কৰ্মীৰ মাজত সুসম্পৰ্কই এই নিয়ম উলংঘা সক্ষম কৰি তুলিছে আৰু জনজীৱনক গুৰুতৰ বিপদত পেলাইছে।
এনে অভাৰলোডিঙে কেৱল দুৰ্ঘটনাৰ সম্ভাৱনা বৃদ্ধি কৰাই নহয়, পথৰ ব্যাপক ক্ষতিসাধন কৰে, যাৰ ফলত ৰাজ্য চৰকাৰসমূহৰ বাবে যথেষ্ট আৰ্থিক লোকচান হয়।
অতিমাত্ৰা বোজাই কৰা ট্ৰাকৰ ওপৰত উচ্চতম ন্যায়ালয়ৰ স্পষ্ট ৰায়দানৰ পাছতো নিয়মৰ এই ব্যাপক অৱমাননা সংঘটিত হয়।
২০১৮ চনৰ ২০ জুলাইত উচ্চতম ন্যায়ালয়ে ৰায় দিছিল যে যিকোনো ট্ৰাকে ইয়াৰ অনুমোদিত সীমা ১০%তকৈ অধিক অতিক্ৰম কৰিলে ৫০ লাখ টকা জৰিমনা ভৰিব লাগিব। প্ৰথম টন অভাৰলোডৰ বাবে ২০ হাজাৰ টকা আৰু ৫০ হাজাৰ টকা। পৰৱৰ্তী প্ৰতি টনৰ বিনিময়ত ২০০০ টকা।
এফচিআইৰ বিষয়াসকলৰ সৈতে যোগাযোগৰ চেষ্টা সফল নহ’ল। ইয়াৰ উপৰিও মেঘালয়ৰ এফচিআই আঞ্চলিক কাৰ্যালয়লৈ প্ৰেৰণ কৰা ইমেইলত কোনো সঁহাৰি পোৱা নগ’ল। সঁহাৰি পোৱাৰ পাছত নৰ্থইষ্ট নাওৱে পৰৱৰ্তী তথ্য সংযোগ কৰিব।