প্ৰতিগৰাকী মাতৃয়ে আজিকালি অভিযোগ কৰে যে তেওঁলোকৰ সন্তানটো বেছি দুষ্ট। বাধা দিয়াৰ পিছতো তেওঁলোকে ভুল কাম কৰা বন্ধ নকৰে। ঘৰত ভঙা-ছিঙা কৰা আৰু বস্তু-বাহানি বিশৃংখল কৰি ৰখাটো সাধাৰণ কথা। কেৱল সেয়াই নহয়, তেওঁলোকে বেয়া আচৰণ কৰিবলৈও আৰম্ভ কৰে।
এনে পৰিস্থিতি প্ৰত্যাহ্বানজনক হ’ব পাৰে। কিন্তু আমি কেনেদৰে প্ৰতিক্ৰিয়া প্ৰকাশ কৰোঁ, সেইটোৱে আমাৰ সন্তানৰ বিকাশত গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন কৰে। অনুশাসন কেৱল আচৰণ শুধৰণিৰ কথা নহয়। এইটো জীৱনত শিক্ষা দিয়াৰ বিষয়। দুষ্ট ল’ৰা-ছোৱালীৰ লগত কেনেকৈ মোকাবিলা কৰিব লাগে জানো আহক।
আপুনি শান্ত আৰু সংযত হৈ থকাটো গুৰুত্বপূৰ্ণ
শিশুৱে বেয়া আচৰণ কৰিলে খং উঠাটো স্বাভাৱিক। কিন্তু তেতিয়াও শান্ত হৈ থাকিব লাগিব। শান্ত হৈ থাকি আপুনি তেওঁৰ বাবে এক ইতিবাচক আদৰ্শ দাঙি ধৰিছে। শান্ত পৰিৱেশত শিশুৱে নিজৰ কামৰ ফলাফল বুজিব পাৰে।
ভুলৰ বাবে কি শাস্তি হ’ব পাৰে সেইটো জনাওক
যেতিয়া শিশুৱে বেয়া আচৰণ কৰে তেতিয়া তেওঁক শান্তভাৱে বুজাওক যে তেওঁ যিটো কাম কৰিছে তাৰ বাবে কি শাস্তি হ’ব পাৰে। প্ৰতিটো ভুল কামৰ বাবে একেধৰণৰ শাস্তি দিয়ক। যদি আপুনি বাৰে বাৰে তেওঁক বিভিন্ন ধৰণে শাস্তি দিয়ে তেন্তে তেওঁ সেই আচৰণৰ পুনৰাবৃত্তি কৰিব।
ইতিবাচক অনুপ্ৰেৰণাৰে বুজাওক
শাস্তিতকৈ ইতিবাচক প্ৰেৰণা অধিক ফলপ্ৰসূ হ’ব পাৰে। যেতিয়া আপোনাৰ সন্তানে ভাল আচৰণ কৰে তেতিয়া তেওঁক কেবল প্ৰশংসা কৰক। ইয়াৰ ফলত শিশুটিয়ে ভাল আচৰণ কৰিবলৈ প্ৰেৰণা লাভ কৰিব।
মনোযোগ আনপিনে ঘুৰাওক
কেতিয়াবা শিশুৰ অসৎ আচৰণৰ কাৰণ হয় বিৰক্তি বা মনোযোগৰ আকাংক্ষা। এনে ক্ষেত্ৰত তেওঁলোকৰ মনোযোগ আন এটা কামৰ দিশলৈ ঠেলি দিয়াটো এক ফলপ্ৰসূ কৌশল হ’ব পাৰে। উদাহৰণস্বৰূপে, যদি শিশুৱে খেলনা এটা নাপাই জেদ কৰিছে, তেন্তে তেওঁক আন এটা কামকাজত ব্যস্ত কৰি ৰাখক।
স্পষ্ট নিয়ম প্ৰস্তুত কৰক
শিশুসকলক এনে এক কাঠামোৰ প্ৰয়োজন যাৰ ভিতৰত তেওঁলোকে কাম কৰিব পাৰে। স্পষ্ট নিয়ম প্ৰস্তুত কৰি তাৰ পিছত সহজ ভাষাত সেইটো শিশুটিক বুজাই দিয়াটো অতি প্ৰয়োজনীয়। সময়ে সময়ে এই নিয়মবোৰ সোঁৱৰাই দিয়ক।
শিশুটিক বুজিবলৈ চেষ্টা কৰক
কেতিয়াবা শিশুৰ বেয়া আচৰণ নিজৰ অনুভৱ প্ৰকাশ কৰিব নোৱাৰাৰ ফল হ’ব পাৰে। তেওঁলোকৰ দৃষ্টিভংগী বুজিবলৈ আৰু তেওঁলোকৰ সমস্যাৰ মূললৈ যাবলৈ সহানুভূতি দেখুৱাওক। ইয়াৰ ফলত তেওঁলোকৰ আচৰণ উন্নত হোৱাই নহয়, তেওঁলোকৰ সৈতে আপোনাৰ সুদৃঢ় সম্পৰ্ক গঢ়ি তোলাতো সহায় কৰে।
সমস্যা সমাধানৰ কৌশল শিকাওক
শিশুটিক কেৱল কি কৰা উচিত নহয় সেইটোকে নক’ব। বৰঞ্চ তেওঁলোকক শিকাওক যে তেওঁলোকে কি কৰা উচিত। শিশুসকলক সমস্যা সমাধানৰ দক্ষতা শিকালে তেওঁলোকে কঠিন পৰিস্থিতি নিজাববীয়াকৈ চম্ভালিবলৈ শিকে। ইয়াৰ ফলত তেওঁলোক অধিক স্বাৱলম্বী আৰু বুদ্ধিমান হয়।