• About
  • Copyright
  • Privacy Policy
  • Authors
  • Grievance Redressal
  • Contact
English |  
Sunday, June 1, 2025
NORTHEAST NOW (Assamese)
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • অসম
  • নৰ্থ-ইষ্ট
    • অৰুণাচল
    • অসম
    • ছিকিম
    • ত্ৰিপুৰা
    • নাগালেণ্ড
    • মণিপুৰ
    • মিজোৰাম
    • মেঘালয়
  • প্ৰতিৱেশী
  • অভিমত
  • ক্ৰীড়া
  • বাণিজ্য
  • সংস্কৃতি
  • ভাষা-সাহিত্য
  • যুৱ-কণ্ঠ
  • শিক্ষা
  • জীৱনশৈলী
    • দিহা-ভৰসা
  • প্ৰযুক্তি
  • মনোৰঞ্জন
  • প্ৰাসংগিক প্ৰশ্ন
  • স্বাস্থ্য
  • ফেচবুক কৰ্ণাৰ
No Result
View All Result
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • অসম
  • নৰ্থ-ইষ্ট
    • অৰুণাচল
    • অসম
    • ছিকিম
    • ত্ৰিপুৰা
    • নাগালেণ্ড
    • মণিপুৰ
    • মিজোৰাম
    • মেঘালয়
  • প্ৰতিৱেশী
  • অভিমত
  • ক্ৰীড়া
  • বাণিজ্য
  • সংস্কৃতি
  • ভাষা-সাহিত্য
  • যুৱ-কণ্ঠ
  • শিক্ষা
  • জীৱনশৈলী
    • দিহা-ভৰসা
  • প্ৰযুক্তি
  • মনোৰঞ্জন
  • প্ৰাসংগিক প্ৰশ্ন
  • স্বাস্থ্য
  • ফেচবুক কৰ্ণাৰ
No Result
View All Result
NORTHEAST NOW (Assamese)
English

লাচিতলৈ সন্মান, নে অপমান?

দ্বিপেন কাকতি by দ্বিপেন কাকতি
November 27, 2022 2:50 pm
302
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

ভাৰতবৰ্ষৰ মূল ভূখণ্ডলৈ লাচিতক উলিয়াই নিয়াৰ চৰকাৰী প্ৰয়াস প্ৰশংসনীয়৷ ৰাণা প্ৰতাপ সিংহ, ছত্ৰপতি শিৱাজীক সমগ্ৰ দেশৰ মানুহে যিদৰে জানে, লাচিত বৰফুকনকো সেইদৰে জনাটো আমি বিচাৰোঁ৷ কাৰণ আজিৰ পৰা কিছু বছৰৰ আগলৈকে “ভাৰতীয়” মানুহে অসম তথা উত্তৰ-পূবক জনাই নাছিল বুলি ক’লেও অত্যুক্তি কৰা নহ’ব চাগে’৷ শুনিবলৈ বেয়া হ’লেও ক’ব লাগিব, আলফাই নিজৰ সহিংস অস্তিত্ব প্ৰদৰ্শণ কৰাৰ আগলৈকে ভাৰতৰ বহু লোকে উত্তৰ পূৰ্বাঞ্চলক বিদেশ বুলিয়েই ভাবি আছিল৷

এতিয়াও তেনে লোকৰ অভাৱ নাই৷ আনবিলাক বাদেই, আমাৰ গাতে লাগি থকা পশ্চিমবংগতো এনে লোক আছে, যি প্ৰবল ইচ্ছা থকা স্বত্বেও কামাখ্যা দৰ্শন কৰিবলৈ আহিব পৰা নাই একমাত্ৰ “পাছপ’ৰ্ট” [হয়তো পাছ] নথকা বাবে। ভাৰতৰ বিস্তৃতিৰ  কথা বুজাবলৈ উত্তৰে কাশ্মীৰ, দক্ষিণে কন্যাকুমাৰী, পূবে বেংগল আৰু পশ্চিমে গুজৰাট বুলিয়েই সদায় উল্লেখ কৰি অহা হৈছিল৷ দেশৰ ৰাষ্ট্ৰীয় সংগীততো উত্তৰ-পূবৰ কোনো উল্লেখ নাই৷

সকলোৱে জনা কথা–১৮২৬ চনৰ আগলৈকে বৰ অসম এখন স্বাধীন ৰাজ্য আছিল৷ হিন্দু, মুছলমান, খ্ৰীষ্টান, বৌদ্ধকে ধৰি বিভিন্ন জনজাতীয় ধৰ্মৰ লোকেও ইয়াত মিলাপ্ৰীতেৰে বসবাস কৰি আছিল৷ অষ্টাদশ শতিকা মানলৈকে আহোম ৰজা আৰু বুজন সংখ্যক ডা-ডাঙৰীয়াই ফুৰালুং বা তাও ধৰ্মহে অনুসৰণ কৰিছিল বুলি বিশ্বাস কৰাৰ থল আছে৷ লাচিত আৰু অন্যান্য ডা-ডাঙৰীয়াসকলৰ মৃতদেহ দাহ নকৰি মৈদাম দিয়াটোও তাৰেই প্ৰমাণ৷

অৱশ্যে লাচিত বৰফুকনক ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ত পৰিচয় কৰি দিয়াৰ ইয়ে প্ৰথম প্ৰয়াস নহয়৷ ইয়াৰ আগতে, ১৯৯৯ চনৰ ২৪ এপ্ৰিলত, ভৱানন্দ ডেকা আৰু অৰ্ণৱজান ডেকাৰ উদ্যোগত, তদানীন্তন ৰাজ্যপাল এছ কে সিনহাৰ সহযোগত, “আসাম ফাউণ্ডেচন”ৰ বেনাৰত নতুন দিল্লীত এখন আলোচনা চক্ৰ অনুষ্ঠিত কৰা হৈছিল৷ তাত তেতিয়াৰ উপ-ৰাষ্ট্ৰপতি কৃষ্ণকান্ত, কেন্দ্ৰীয় গৃহ সচিব বি পি সিং, সেনাৰ মূৰব্বী প্ৰধান ভি পি মল্লিক আদিয়ে অংশ গ্ৰহণ কৰিছিল৷ সেইখন আলোচনা চক্ৰতে ভি পি মল্লিকে ‘নেচনেল ডিফেন্স একাডেমী’ত শ্ৰেষ্ঠ কেডেটজনক লাচিতৰ সোঁৱৰণত সোণৰ পদকেৰে পুৰস্কৃত কৰা হ’ব বুলি ঘোষণা কৰিছিল৷ এতিয়া ৰজাঘৰীয়া আয়োজনৰ ধামখুমীয়াত সেই কথা তল পৰাটো দুৰ্ভাগ্যজনক৷

সি যি কি নহওক, লাচিত বৰফুকনৰ সময়ত বৰ অসমত “মুছলমান” অচিনাকি শব্দ নাছিল৷ তৎস্বত্বেও তেওঁ বা অন্যান্যসকলে মোগলক মুছলমান বুলি নকৈ, বঙাল বুলিহে অভিহিত কৰিছিল৷ তাৰ পৰাই বুজা যায়, সেই সময়ৰ ৰজা বা ডা-ডাঙৰীয়াসকলে আক্ৰমণকাৰীক ধমীয় দৃষ্টিকোণেৰে চোৱা নাছিল, চাইছিল বিদেশী আক্ৰমণকাৰী হিচাপেহে৷

লাচিতৰ জন্ম-তাৰিখৰ বিভ্ৰান্তিয়ে আমাক এটা কথা সকীয়াই দিয়ে যে আমি অসমৰ যিবিলাক বুৰঞ্জী পঢ়ি আছো, সেইবিলাক নিখুঁত নহয়, বৰং আসোঁৱাহযুক্ত৷ ইতিমধ্যে এই কথা স্পষ্ট হৈছে যে আহোম ভাষা আৰু তাই ভাষাৰ মাজত বিস্তৰ তাৰতম্য আছে৷ টাই ভাষাত ৰচিত আহোম শাসন কালৰ ইতিহাস আছে যদিও, তাৰ নিখুঁত ভাষান্তৰ একপ্ৰকাৰ অসম্ভৱ হৈ পৰিছে৷ অসমৰ আহোমসকলে কোৱা ভাষাটো থাইলেণ্ডৰ টাই ভাষাৰ লগত বহুখিনি অমিল আছে৷ টাই ভাষাত বোলে একোটা শব্দৰ চমু-দীৰ্ঘ উচ্ছাৰণৰ ভিত্তিত বাৰ-চৈধ্যটালৈকে অৰ্থ কৰা হয়৷ গতিকে টাই ভাষা আৰু আহোম ভাষাৰ সম্যক জ্ঞান নথকা লোকে ৰচনা কৰা বুৰঞ্জী কেতিয়াও নিখুঁত হ’ব নোৱাৰে৷ ভৱিষ্যতেও যে আমি অতীত অসমৰ এখন নিখুঁত বুৰঞ্জী পাম, সেই লৈও সন্দেহ আছে৷ কাৰণ এই দুয়োটা ভাষাৰ যথোচিত জ্ঞান থকা লোক অসমত আছে বুলি মানি ল’বলৈ টান হৈ পৰিছে৷

অৱশ্যে বুৰঞ্জীখন নিখুঁত নহ’ল বুলিয়েই, লাচিতৰ জন্ম-তাৰিখৰ বিভ্ৰান্ত থাকিল বুলিয়েই অসমপ্ৰেমী, অদম্য সাহসী, অটল আত্মবিশ্বাসী বীৰজনাৰ শৌৰ্য-বীৰ্য, গুণ-গৰিমাক লৈ সন্দেহ উঠিব নালাগে; সন্দেহ উঠাটো উচিত নহয়৷ বুৰঞ্জীত সঠিকভাৱে লিপিবদ্ধ নহ’লেও, ঘটনাবোৰ মিছা নহয়৷ ব্ৰিটিছ লেখকসকলে ৰচনা কৰা ইতিহাসত লাচিতৰ বিষয়ে বিশেষ উল্লেখ নথকাটোত ব্ৰিটিছ সাম্ৰাজ্যবাদৰ স্বাৰ্থ নিহিত থকা বুলি বিশ্বাস কৰাৰ থল আছে৷ লাচিতৰ জন্মৰ চন দুটা পোৱা যায়৷ এটা ১৬১২ আৰু আনটো ১৬২২৷ শৰাইঘাটৰ যুদ্ধ চলিছিল ১৬৬৯ৰ পৰা ১৬৭১ লৈকে৷ লাচিতৰ জন্মৰ চন যদি প্ৰথমটো বুলি লোৱা যায়, তেন্তে তেওঁ যুদ্ধৰ নেতৃত্ব দিয়াৰ সময়ত বয়স আছিল প্ৰায় ৫৭ বছৰ৷ আনহাতে, দ্বিতীয়টো বুলি ধৰিলে, তেওঁৰ বয়স আছিল ৪৭ বছৰ৷ সেইফালৰ পৰা আমি অধিক ডেকা লাচিতজনেই বিৰল বীৰত্বৰে যুদ্ধৰ নেতৃত্ব দিছিল বুলি ভবাৰ লোভটো বেছি৷

সম্প্ৰতি বাঘ হাজৰিকা ওৰফে ইছমাইল ছিদ্দিকী, গেন্ধেলা গৰীয়া, লাইধন খাঁ আদি পালি সেনাপতি- যুঁজাৰুসকলক লুকুৱাই পেলোৱাৰ এটা অপচেষ্টা চলা দেখা গৈছে৷ ইতিপূৰ্বে ডঃ সূৰ্য কুমাৰ ভূঞা, হেৰম্ব কুমাৰ বৰপূজাৰী, লীলা গগৈৰ লেখাতো বাঘ হাজৰিকাৰ উল্লেখ পোৱা যায়৷ খালি হাতেৰে বাঘ এটা হত্যা কৰা বাবেই হেনো তেওঁক বাঘ বুলি কোৱা হৈছিল৷ তেনে ব্যক্তিক পাহৰণিৰ গৰ্ভলৈ নিক্ষেপ কৰিবলৈ বিচৰাটো নিঃসন্দেহে ইতিহাস বিকৃত কৰাৰ এক অক্ষমনীয় অপচেষ্টা৷ কাৰণ লাচিতৰ নেতৃত্বত “অসমীয়া সেনা”ই “বঙাল আক্ৰমণকাৰী”ৰ বিৰুদ্ধেহে যুঁজিছিল; “হিন্দু”ৱে “মুছলমান”ৰ বিৰুদ্ধে যুঁজা নাছিল৷ বিজেপিয়েহে তেনে ৰহণ সানিবলৈ চেষ্টা কৰি আছে৷

সৰ্বানন্দ সোনোৱালে কৈছে বোলে লাচিতে মোগলক পৰাস্ত কৰি দক্ষিণ পূব এচিয়াক মুছলমানৰ আগ্ৰাসনৰ পৰা ৰক্ষা কৰিছিল৷ কিন্তু আমি পাহৰা উচিত নহয় যে মোগলে ভাৰতত ক্ষমতা আৰু প্ৰতিপত্তি বৃদ্ধিৰ কাৰণেহে সাম্ৰাজ্য বিস্তাৰত মন দিছিল; ধৰ্ম বিস্তাৰৰ কাৰণে যুদ্ধ কৰা নাছিল৷ সেয়ে হোৱা হ’লে, মোগলৰ শাসন কালত ভাৰত ইছলামিক দেশেই হৈ পৰিলহেঁতেন৷ উল্লেখযোগ্য, ১৯৫১ চনৰ জৰীপ অনুযায়ী, ভাৰতৰ মুছলমান জনসংখ্যা আছিল ৯.৮ শতাংশ৷ ২০২২ চনত এই সংখ্যা বৃদ্ধি পাই ১৪.২ শতাংশ হৈছেগৈ৷

বলুকা শিল্পী সুদৰ্শন পাটনায়কৰ লাচিতলৈ শ্ৰদ্ধাঞ্জলি।

আজি লাচিত বৰফুকনক ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ত প্ৰতিষ্ঠা কৰিবলৈ লোৱা প্ৰয়াস নি:সন্দেহে প্ৰশংসনীয়৷ কিন্তু লাচিতক হিন্দুত্বৰ ৰাজনীতি বিস্তাৰৰ আহিলা হিচাপে প্ৰয়োগ কৰিলে, ইতিহাসৰ চূড়ান্ত বিকৃতি ঘটোৱা হ’ব৷  আন ৰাজনৈতিক দলত থাকোতে লাচিতলৈ মনত নপৰাসকলে আজি লাচিতক লৈ অত্যুৎসাহী হোৱা কাৰ্যই আমাৰ মনলৈ তেনে ধাৰণাই আনিছে৷ আমি আশা ৰাখিম—এই চাৰিশ বছৰীয়া জয়ন্তীত লাচিতক যেন অসমীয়াৰ জাতীয় বীৰ হিচাপেই প্ৰক্ষেপ কৰা হয়, হিন্দু বীৰ সজাবলৈ চেষ্টা কৰা নহয়৷ তেনে কৰিলে, লাচিতক সন্মান জনোৱাৰ পৰিৱৰ্তে অপমানহে কৰা হ’ব৷ সময়ত ইতিহাসে এই দুষ্কৃতিকাৰীসকলকো শুদাই নেৰিব৷

(লেখক দ্বিপেন কাকতি এগৰাকী নিবন্ধকাৰ।লেখকৰ ফোন নম্বৰ-৯৪৩৫০-৯০৮৯৯)

Recent News

‘শৃংখল চলিহা আৰু বীৰ লাচিত সেনাৰ ডাঙৰ মানুহৰ লগত যুদ্ধ কৰিবলৈ সাহস নাই’, কৃষক নেতা বিদ্যুৎ শইকীয়াৰ মন্তব্য

‘শৃংখল চলিহা আৰু বীৰ লাচিত সেনাৰ ডাঙৰ মানুহৰ লগত যুদ্ধ কৰিবলৈ সাহস নাই’, কৃষক নেতা বিদ্যুৎ শইকীয়াৰ মন্তব্য

অপাৰেশ্যন সিন্দুৰ সন্দৰ্ভত বিতৰ্কিত মন্তব্য কৰি কাৰাগাৰৰ আলহী হ’ল সুন্দৰী!

অপাৰেশ্যন সিন্দুৰ সন্দৰ্ভত বিতৰ্কিত মন্তব্য কৰি কাৰাগাৰৰ আলহী হ’ল সুন্দৰী!

অপাৰেশ্যন সিন্দুৰৰ সময়ত পাকিস্তানে ভাৰতৰ যুদ্ধ বিমান ধ্বংস কৰিছিল! সেনাপ্ৰধানৰ মন্তব্যত দেশজুৰি তোলপাৰ

অপাৰেশ্যন সিন্দুৰৰ সময়ত পাকিস্তানে ভাৰতৰ যুদ্ধ বিমান ধ্বংস কৰিছিল! সেনাপ্ৰধানৰ মন্তব্যত দেশজুৰি তোলপাৰ

ক’ভিডত আক্ৰান্ত ২৭০০ৰো অধিক লোক, ৭ জনৰ মৃত্যুঃ কেৰালা, মহাৰাষ্ট্ৰ, দিল্লীত আটাইতকৈ বেছি ক্ষতি

ক’ভিডত আক্ৰান্ত ২৭০০ৰো অধিক লোক, ৭ জনৰ মৃত্যুঃ কেৰালা, মহাৰাষ্ট্ৰ, দিল্লীত আটাইতকৈ বেছি ক্ষতি

Get the latest Assamese news from Assam and NorthEast India. নৰ্থ-ইষ্ট নাও এটা মাল্টি-এপ ভিত্তিক সম্পূৰ্ণভাৱে আঞ্চলিক, দ্বিভাষিক নিউজ প’ৰ্টেল। পেচাদাৰী ব্যক্তিৰ এটা গোটৰ নেতৃত্বত এই ডিজিটেল অসমীয়া বাতৰি প্ৰতিষ্ঠানটোৱে উত্তৰ-পূবৰ আঠখন ৰাজ্য আৰু এইবোৰৰ প্ৰতিৱেশী দেশকেইখনৰ প্ৰতিটো খা-খবৰ সামৰি লোৱাৰ চেষ্টা কৰিব। দুটাকৈ ইংৰাজী এপ আৰু এটা অসমীয়া এপৰ সংস্কৰণ থকা এইটোৱে হ’ল এই ধৰণৰ প্ৰথমটো নিউজ প’ৰ্টেল। আমি ৰাজনৈতিকভাৱে নিৰপেক্ষ আৰু দক্ষিণ-পূব আৰু দক্ষিণ এছিয়াৰ মাজৰ প্ৰকৃত বা-বাতৰিৰ সাঁকোৰ ভূমিকা ল’বলৈ চেষ্টা কৰিম।

 
Our Properties
 
  • ⚪ NORTHEAST NOW
  • ⚪ NORTHEAST JOBS
  • ⚪ NORTHEAST TENDERS
  • ⚪ INNFINITY
  • About
  • Copyright
  • Privacy Policy
  • Authors
  • Grievance Redressal
  • Contact

© 2018 - Maintained by EZEN Software & Technology Pvt. Ltd

No Result
View All Result
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • অসম
  • নৰ্থ-ইষ্ট
    • অৰুণাচল
    • অসম
    • ছিকিম
    • ত্ৰিপুৰা
    • নাগালেণ্ড
    • মণিপুৰ
    • মিজোৰাম
    • মেঘালয়
  • প্ৰতিৱেশী
  • অভিমত
  • ক্ৰীড়া
  • বাণিজ্য
  • সংস্কৃতি
  • ভাষা-সাহিত্য
  • যুৱ-কণ্ঠ
  • শিক্ষা
  • জীৱনশৈলী
    • দিহা-ভৰসা
  • প্ৰযুক্তি
  • মনোৰঞ্জন
  • প্ৰাসংগিক প্ৰশ্ন
  • স্বাস্থ্য
  • ফেচবুক কৰ্ণাৰ

© 2018 - Maintained by EZEN Software & Technology Pvt. Ltd