• About
  • Copyright
  • Privacy Policy
  • Authors
  • Grievance Redressal
  • Contact
Friday, August 22, 2025
NORTHEAST NOW (Assamese)
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • নৰ্থ-ইষ্ট
    • অৰুণাচল
    • অসম
    • ছিকিম
    • ত্ৰিপুৰা
    • নাগালেণ্ড
    • মণিপুৰ
    • মিজোৰাম
    • মেঘালয়
  • প্ৰতিৱেশী
  • অভিমত
  • ক্ৰীড়া
  • বাণিজ্য
  • যুৱ-কণ্ঠ
  • শিক্ষা
  • জীৱনশৈলী
    • দিহা-ভৰসা
  • প্ৰাসংগিক প্ৰশ্ন
  • স্বাস্থ্য
  • ফেচবুক কৰ্ণাৰ
  • অন্যান্য
    • ভাষা-সাহিত্য
    • সংস্কৃতি
    • মনোৰঞ্জন
    • প্ৰযুক্তি
No Result
View All Result
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • নৰ্থ-ইষ্ট
    • অৰুণাচল
    • অসম
    • ছিকিম
    • ত্ৰিপুৰা
    • নাগালেণ্ড
    • মণিপুৰ
    • মিজোৰাম
    • মেঘালয়
  • প্ৰতিৱেশী
  • অভিমত
  • ক্ৰীড়া
  • বাণিজ্য
  • যুৱ-কণ্ঠ
  • শিক্ষা
  • জীৱনশৈলী
    • দিহা-ভৰসা
  • প্ৰাসংগিক প্ৰশ্ন
  • স্বাস্থ্য
  • ফেচবুক কৰ্ণাৰ
  • অন্যান্য
    • ভাষা-সাহিত্য
    • সংস্কৃতি
    • মনোৰঞ্জন
    • প্ৰযুক্তি
No Result
View All Result
NORTHEAST NOW (Assamese)
No Result
View All Result
Home উত্তৰ-পূব অসম

কিয় লাচিত দিৱসৰ এই উলহ মালহ?

পৰেশ মালাকাৰ by পৰেশ মালাকাৰ
November 25, 2022 3:04 pm
কিয় লাচিত দিৱসৰ এই উলহ মালহ?
1
VIEWS
Share on FacebookShare on WhatsAppShare on Twitter

লাচিত দিৱস আগেয়েও উদযাপিত হৈছিল। কিন্তু, এইবাৰ লাচিত দিৱসকলৈ যি হুলস্থুল কৰা হৈছে সেইটো আগতে কেতিয়াও হোৱা নাছিল।লাচিত দিৱসকলৈ কিয় এই চৰকাৰী খদমদম ? কথাটো অতি স্পষ্ট। লাচিতৰ লগত সাঙোৰ খাই থকা আন এটা কথা হ’ল মোগল।লাচিতৰ জয় আৰু মোগলৰ পৰাজয়।এতিয়া যে চৰকাৰ লাচিতকলৈ ইমান মুখৰহৈ পৰিছে তাৰ কাৰণ হ’ল চৰকাৰে এফালে লাচিতক বৰ্তমানৰ ৰাজনৈতিক পটভূমিত হিন্দু বীৰ হিচেপে প্ৰতিষ্ঠা কৰিব বিচাৰিছে আৰু আনফালে মোগলক মুছলমানৰ  সমাৰ্থক হিচাপে দেখুৱাবলৈ চেষ্টা কৰিছে।

এফালৰ পৰা চাবলৈ গ’লে কথাটো হয়ো।সেই সময়ৰ মোগল বাদশ্বাহ ঔৰংজেৱ আছিল এজন মুছলমান আৰু লাচিত বৰফুকন আছিল এজন আহোম সেনাপতি।এতিয়া প্ৰশ্নটো হ’ল মোগল সম্ৰাট ঔৰংজেৱৰ উদ্দেশ্য কি আছিল? মোগলৰ সাম্ৰাজ্য বিস্তাৰ নে ইচলাম ধৰ্মৰ প্ৰচাৰ? আনহাতে, লাচিত বৰফুকনে ধৰ্মীয় উদ্দেশ্যেৰে মোগলৰ বিৰোধিতা কৰিছিল নে আহোম ৰাজত্বৰ সাৰ্বভৌমত্ব অক্ষুণ্ণ ৰাখিবলৈ মোগলৰ সৈতে যুঁজ দিছিল? আচলতে দুয়োটা ফৈদৰ কাৰণে তেওঁলোকৰ ধৰ্মীয় পৰিচয়টো গুৰুত্বপূৰ্ণ নাছিল। আক্ৰমণকাৰী মোগলৰ উদ্দেশ্য আছিল সাম্ৰাজ্য বিস্তাৰ আৰু সম্পদ আহৰণ আৰু মোগলৰ আক্ৰমণ প্ৰতিহত কৰা আহোমৰ উদ্দেশ্য আছিল নিজৰ ৰাজ্য সুৰক্ষিত কৰা।

আৰু এটা কথা। অতীতক বৰ্তমানত প্ৰক্ষেপ কৰোতে আমি প্ৰায়ে কিছুমান ভুল কৰোঁ।ইতিহাস অধ্যয়নৰ এটা গুৰুত্বপূৰ্ণ কথা হৈছে Historical Insight বা Historical Imagination যাক আমি অসমীয়াত ‘ঐতিহাসিক অন্তৰ্দৃষ্টি’ বা ‘ঐতিহাসিক কল্পনা’ বুলি কওঁ।ইতিহাস হ’ল অতীত অধ্যয়ন।আজি আমি লাচিতৰ ৪০০ বছৰীয় জন্ম জয়ন্তী পাতিছোঁ।কিন্তু, লাচিতৰ সময়, সেই ৪০০ বছৰৰ আগৰ দৃষ্টিৰে চাব পাৰিছোঁনে? সেই সময়লৈ আমি যাব পাৰিছোঁনে? সেই সময়ৰ প্ৰাকৃতিক পৰিবেশ আৰু জনসংখ্যাৰ কথাটো আমি কল্পনা কৰি চাইছোনে? নে অতীতলৈ উভতি চাওতে বৰ্তমানে বাৰে বাৰে আমাৰ চকু ছানি ধৰিছে? অতীত অধ্যয়ন কৰিবলৈ হ’লে আমি অতীতৰ পুনৰ্নিৰ্মাণ কৰিব লাগিব।অতীতৰ পুনৰ্নিৰ্মাণৰ একমাত্ৰ উপায় হ’ল পৰীক্ষিত আৰু প্ৰমাণিত ঐতিহাসিক তথ্যৰ ভিত্তিত  ঐতিহাসিক অন্তৰ্দৃষ্টি বা ঐতিহাসিক কল্পনাৰ সহায় লৈ কৰা অতীত অধ্যয়নৰ প্ৰয়াস।

কিন্তু, ইতিহাসৰ ক্ৰূৰ পৰিহাস এইটোৱে যে ঐতিহাসিক সত্য নিৰ্দ্ধাৰণৰ সলনি প্ৰায়ে  বৰ্তমানৰ তাগিদাত, তাকো ৰাজনৈতিক প্ৰয়োজনত মতাদৰ্শগত অৱস্থানৰ পৰাহে ইতিহাস অধ্যয়ন কৰা হয়।ৰাজনৈতিক মতাদৰ্শৰে অনুপ্ৰাণিতহৈ ৰাজনৈতিক মতাদৰ্শৰ প্ৰিজমেৰে কৰা ইতিহাস অধ্যয়নৰ উদ্দেশ্য ইতিহাসৰ পুনৰলিখন, বিক্ৰিতকৰণ। উদাহৰণ স্বৰূপে ঔপনিবেশিক ঐতিহাসিক সকলে তেওঁলোকৰ ৰাজনৈতিক স্বাৰ্থতে যেনেকৈ অতীত ভাৰত সময়ৰ খোলাত আবদ্ধ এক সংঘাত জৰ্জৰ সমাজ বুলি বৰ্ণনা কৰিছিল, ঠিক তেনেকৈ তাৰ বিপৰীতে জাতীয়তাবাদী ঐতিহাসিক সকলে কোনো ধৰণৰ সংঘাতহীন এক সোণালী অতীতৰ ভাৰত এখন কল্পনা কৰছিল। ঔপনিবেশিক ঐতিহাসিক সকলে সময়ৰ জোখেৰে, যেন প্ৰাচীন,মধ্য আৰু আধুনিক যুগ নিৰ্দ্ধাৰণ কৰাৰ সলনি হিন্দু,মুছলিম আৰু বৃটিছ যুগৰ নামত ইতিহাসৰ সাম্প্ৰদায়িক ব্যাখ্যা আগবঢ়াইছিল।ইতিহাসৰ বিকৃতকৰণ কিমান শক্তিশালী হ’ব পাৰে তাৰ উদাহৰণ কাল্পনিক দ্বিজাতি তত্ত্ব,যাৰ ভিত্তিত ভাৰতক দুভাগ কৰা হৈছিল। এতিয়াও অমিত শ্বাহে অনবৰতে ইতিহাস পুনৰলিখনৰ ওপৰত গুৰুত্ব দি থকা নাই জানো?

ৰাজনীতিকে কিয় ইতিহাস অধ্যয়নৰ ওপৰত ইমান গুৰুত্ব দিয়ে? তেওঁলোকে ঐতিহাসিক সত্যৰ আধাৰত তেওঁলোকে লোৱা বৰ্তমানৰ ৰাজনৈতিক কাৰ্যসূচী যে সঠিক তাক প্ৰতিপন্ন কৰি ৰাইজক তেওঁলোকৰ ফলীয়া কৰিব বিচাৰে।সেইটোৱেই হ’ল- প্ৰকৃত ইতিহাস অধ্যয়ন আৰু উদ্দেশ্য প্ৰণোদিত ৰাজনৈতিক ইতিহাস অধ্যয়নৰ মাজৰ পাৰ্থক্য।কিয় আজিৰ পৰা ৪০০ বছৰৰ আগৰ শৰাইঘাটৰ যুদ্ধ আৰু লাচিত বৰফুকন ভাৰতীয় জনতা পাৰ্টিৰ চৰকাৰৰ কাৰণে ইমান গুৰুত্বপূৰ্ণ হৈ পৰিছে? তাক অতি সুন্দৰকৈ ব্যাখ্যা কৰিছে অসমৰ মুখ্যমন্ত্ৰী আৰু অসম চৰকাৰৰ শিক্ষা উপদেষ্টাই।শিক্ষা উপদেষ্টা গৰাকীয়ে তেতিয়াৰ মোগলৰ আক্ৰমণক এতিয়াৰ স্বাধীনোত্তৰ প্ৰব্ৰজনৰ  লগত তুলনা কৰিছে। তাক তেওঁ নতুন শৰাইঘাটৰ ৰণ বুলি কৈছে আৰু লগতে এই ইংগিতো দিছে যে অসমীয়া জাতিত সকলো আছে, কিন্তু মোগলৰ বংশধৰ, মুছলমান সকলহে নাই।সকলোকে লৈ অসমীয়া সংখ্যাগুৰু। মুছলমান নাথাকিলেও সমস্যা নাই। সংখ্যাগুৰুৰ ভোট পালেই হ’ল।তাৰবাবে  ইতিহাসৰ পৰা আমি কি আনিব পাৰোঁ কি সমৰ্থন গোটাব পাৰোঁ সেইটোহে গুৰুত্বপূৰ্ণ।

সেয়ে, আলোচনাচক্ৰত  অইন কোনে কি ক’লে সেইটো গুৰুত্বপূৰ্ণ নহয়, তাত চৰকাৰ আৰু চৰকাৰী মুখপাত্ৰই  কি কৈছে সেইটোহে গুৰুত্বপূৰ্ণ।বাকীবোৰেও কৌশল কৰি নিজৰ আত্মপক্ষ সমৰ্থন কৰি কথা ক’ব পাৰে।কিন্তু চৰকাৰী ভাষ্যৰ বিৰুদ্ধাচাৰণ কৰাৰ সাহস তেওঁলোকৰ নাই।দেখদেখ কথা, লাচিত দিৱস পতাৰ নামত এই উৎসাহ, এই উদযাপনৰ মূলতে আছে  ধৰ্মীয় মেৰুকৰণৰ ৰাজনীতি গভীৰতৰ কৰি তোলা।সেই কামটো কৰা হৈছে চৰকাৰী উদ্যেগত সৰ্বস্তৰত, সকলোকে জড়িত কৰি। উৰাজাহাজ ভৰাই দিল্লীলৈ মানুহ নি।

পৰিতাপৰ কথা হ’ল কৌশলপূৰ্ণভাবে কৰা এই ৰাজনৈতিক প্ৰচাৰত হাতিয়াৰ হিচাপে ব্যৱহাৰ কৰা হৈছে কলেজ বিশ্ববিদ্যালয়ৰ অধ্যাপক সকলক।তেওঁলোকে বাৰু ইতিহাস অধ্যয়নৰ অজুহাতত শাসকীয় দলৰ ৰাজনৈতিক ৰণকৌশলৰ অংশীদাৰহৈ তেওঁলোকৰ শিক্ষাসদী পেছাৰ লগত আপোচ কৰা নাইনে? আমাৰ ইতিহাস অধ্যয়নৰ পাঠেয় হ’ব সত্যনিষ্ঠ নিৰলস গৱেষণা নে ৰাজনৈতিক নেতাৰ আশিসধন্য দিল্লীৰ বিজ্ঞানভৱনৰ চিকমিকনি?

পৰেশ মালাকাৰ

পৰেশ মালাকাৰ

Stay Connected

  • 117k Fans

Recent News

‘বিশ্বৰ আটাইতকৈ দয়ালু বিচাৰক’ ফ্ৰেংক কেপ্ৰিঅ’ৰ দেহাৱসান; আছিল ছ’চিয়েল মিডিয়াৰ তাৰকাও

‘বিশ্বৰ আটাইতকৈ দয়ালু বিচাৰক’ ফ্ৰেংক কেপ্ৰিঅ’ৰ দেহাৱসান; আছিল ছ’চিয়েল মিডিয়াৰ তাৰকাও

August 21, 2025 9:30 pm
ৰাজ্যপালে অনিৰ্দিষ্টকাললৈ বিধেয়ক পেলাই ৰাখিলে বিধানসভাই অচল হৈ পৰিব: উচ্চতম ন্যায়ালয়

ৰাজ্যপালে অনিৰ্দিষ্টকাললৈ বিধেয়ক পেলাই ৰাখিলে বিধানসভাই অচল হৈ পৰিব: উচ্চতম ন্যায়ালয়

August 21, 2025 8:49 pm
ৰাজ্যৰ সাম্প্ৰতিক পৰিস্থিতিকলৈ উদ্বেগ! ঐতিহাসিক ধনশিৰীমুখত ৰাজহুৱা সভাই ল’লে গণতান্ত্ৰিক আন্দোলনৰ সংকল্প  

ৰাজ্যৰ সাম্প্ৰতিক পৰিস্থিতিকলৈ উদ্বেগ! ঐতিহাসিক ধনশিৰীমুখত ৰাজহুৱা সভাই ল’লে গণতান্ত্ৰিক আন্দোলনৰ সংকল্প  

August 21, 2025 7:25 pm
অনুসূচিত জাতি-জনজাতি আৰু চাহ জনগোষ্ঠীৰ বাহিৰে অসমত ১৮ বছৰৰ ওপৰৰ লোকক আধাৰ কাৰ্ড দিয়া বন্ধ কৰিলে চৰকাৰে

অনুসূচিত জাতি-জনজাতি আৰু চাহ জনগোষ্ঠীৰ বাহিৰে অসমত ১৮ বছৰৰ ওপৰৰ লোকক আধাৰ কাৰ্ড দিয়া বন্ধ কৰিলে চৰকাৰে

August 21, 2025 6:42 pm

Get the latest Assamese news from Assam and NorthEast India. নৰ্থ-ইষ্ট নাও এটা মাল্টি-এপ ভিত্তিক সম্পূৰ্ণভাৱে আঞ্চলিক, দ্বিভাষিক নিউজ প’ৰ্টেল। পেচাদাৰী ব্যক্তিৰ এটা গোটৰ নেতৃত্বত এই ডিজিটেল অসমীয়া বাতৰি প্ৰতিষ্ঠানটোৱে উত্তৰ-পূবৰ আঠখন ৰাজ্য আৰু এইবোৰৰ প্ৰতিৱেশী দেশকেইখনৰ প্ৰতিটো খা-খবৰ সামৰি লোৱাৰ চেষ্টা কৰিব। দুটাকৈ ইংৰাজী এপ আৰু এটা অসমীয়া এপৰ সংস্কৰণ থকা এইটোৱে হ’ল এই ধৰণৰ প্ৰথমটো নিউজ প’ৰ্টেল। আমি ৰাজনৈতিকভাৱে নিৰপেক্ষ আৰু দক্ষিণ-পূব আৰু দক্ষিণ এছিয়াৰ মাজৰ প্ৰকৃত বা-বাতৰিৰ সাঁকোৰ ভূমিকা ল’বলৈ চেষ্টা কৰিম।

Follow Us

Our Properties

  • ⚪ NORTHEAST NOW
  • ⚪ NORTHEAST JOBS
  • ⚪ NORTHEAST TENDERS

Recent News

‘বিশ্বৰ আটাইতকৈ দয়ালু বিচাৰক’ ফ্ৰেংক কেপ্ৰিঅ’ৰ দেহাৱসান; আছিল ছ’চিয়েল মিডিয়াৰ তাৰকাও

‘বিশ্বৰ আটাইতকৈ দয়ালু বিচাৰক’ ফ্ৰেংক কেপ্ৰিঅ’ৰ দেহাৱসান; আছিল ছ’চিয়েল মিডিয়াৰ তাৰকাও

August 21, 2025 9:30 pm
ৰাজ্যপালে অনিৰ্দিষ্টকাললৈ বিধেয়ক পেলাই ৰাখিলে বিধানসভাই অচল হৈ পৰিব: উচ্চতম ন্যায়ালয়

ৰাজ্যপালে অনিৰ্দিষ্টকাললৈ বিধেয়ক পেলাই ৰাখিলে বিধানসভাই অচল হৈ পৰিব: উচ্চতম ন্যায়ালয়

August 21, 2025 8:49 pm
  • About
  • Copyright
  • Privacy Policy
  • Authors
  • Grievance Redressal
  • Contact

© 2025 - Maintained by EZEN Software & Technology Pvt. Ltd

No Result
View All Result
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • নৰ্থ-ইষ্ট
    • অৰুণাচল
    • অসম
    • ছিকিম
    • ত্ৰিপুৰা
    • নাগালেণ্ড
    • মণিপুৰ
    • মিজোৰাম
    • মেঘালয়
  • প্ৰতিৱেশী
  • অভিমত
  • ক্ৰীড়া
  • বাণিজ্য
  • যুৱ-কণ্ঠ
  • শিক্ষা
  • জীৱনশৈলী
    • দিহা-ভৰসা
  • প্ৰাসংগিক প্ৰশ্ন
  • স্বাস্থ্য
  • ফেচবুক কৰ্ণাৰ
  • অন্যান্য
    • ভাষা-সাহিত্য
    • সংস্কৃতি
    • মনোৰঞ্জন
    • প্ৰযুক্তি

© 2025 - Maintained by EZEN Software & Technology Pvt. Ltd