২০২৩ চনত ৰিলায়েন্স কনজিউমাৰ প্ৰডাক্টছে পুনৰ মুকলি কৰা ভাৰতীয় পানীয় ব্ৰেণ্ড কেম্পা কোলাই ভাৰতৰ ৪০,০০০ কোটি টকাৰ শীতল পানীয় উদ্যোগত ঢৌ তুলিছে।কেম্পা কোলাই কোকাকোলা আৰু পেপচিকোৰ দৰে দৈত্যক প্ৰত্যাহ্বান জনাইছে।
৩০ লাখতকৈ অধিক আউটলেট সামৰি লোৱা ৰিলায়েন্সৰ শক্তিশালী বিতৰণ নেটৱৰ্কে কেম্পাকোলাৰ দ্ৰুত উত্থানক ইন্ধন যোগাইছে, উদ্যোগৰ অনুমান অনুসৰি উত্তৰ প্ৰদেশ আৰু বিহাৰৰ দৰে গুৰুত্বপূৰ্ণ ৰাজ্যসমূহত কেম্পাৰ বজাৰ অংশীদাৰিত্ব ১০-১২%, যাৰ ফলত এই বিত্তীয় বৰ্ষত ১০০০ কোটি টকাৰ বিক্ৰীৰ হ’ব বুলি ঠাৱৰ কৰা হৈছে।
ব্ৰেণ্ডটোৰ কৌশল ব্যয়সাধ্যতা আৰু নষ্টালজিয়াৰ ওপৰত নিৰ্ভৰশীল, ই মূল্য সচেতন গ্ৰাহকক আকৰ্ষণ কৰাৰ লগতে খুচুৰা বিক্ৰেতাসকলক কোকা-কোলা আৰু পেপচিকোৰ ৩.৫-৫%ৰ তুলনাত ৬-৮% অধিক মাৰ্জিন প্ৰদান কৰে।
কিন্তু বিশ্লেষকসকলে আগন্তুক প্ৰত্যাহ্বানসমূহ লক্ষ্য কৰে, কিয়নো কেম্পা বহুজাতিক কোম্পানীসমূহৰ বিস্তৃত পৰ্টফলিঅ’—থামছ আপ, লিমকা, আৰু ট্ৰপিকানাকে ধৰি—আৰু তেওঁলোকৰ ৪৫ লাখ খুচুৰা টাচপইণ্টৰ পিছ পৰি আছে, যাৰ ফলত কম বয়সীয়া ব্ৰেণ্ডৰ প্ৰতি আনুগত্যশীল গ্ৰাহকৰ মাজত কেম্পা কোলা গতি বজাই ৰখাৰ বিষয়ে প্ৰশ্ন উত্থাপিত হৈছে।
আইপিএলৰ দৰে অনুষ্ঠানৰ সময়ত চেলিব্ৰিটি এণ্ডাৰছমেণ্ট আৰু উচ্চ দৃশ্যমানতা অভিযানৰ বৈশিষ্ট্যযুক্ত কেম্পাৰ মাৰ্কেটিঙে ইয়াৰ প্ৰত্যাৱৰ্তনক বৃদ্ধি কৰিছে, ইউ এ ইৰ দৰে বজাৰলৈ ৰপ্তানিয়ে বিশ্বৰ উচ্চাকাংক্ষাৰ সংকেত দিছে।তদুপৰি গ্ৰাহকে কেম্পাৰ কম দামৰ প্ৰতি আকৰ্ষিত হয়। ভাৰতৰ শীতল পানীয়ৰ বজাৰ বছৰি ৫-৬% বৃদ্ধি পোৱাৰ লগে লগে কেম্পাৰ সাহসী মূল্য নিৰ্ধাৰণ আৰু বিতৰণ কৌশলে ৰিলায়েন্সৰ সবল নীতিৰ ইংগিত দিছে।