নৰ্থ ইষ্ট নাওৰ মুখ্য সম্পাদক পৰেশ মালাকাৰৰ সৈতে হোৱা এক সাক্ষাৎকাৰত চিপিআই-এমৰ সদ্য নিৰ্বাচিত সাধাৰণ সম্পাদক এমএ বেবী
সাক্ষাৎকাৰটোত শেহতীয়া উত্তেজনাৰ পাছত ভাৰত-পাকিস্তান সংঘাতত তৃতীয় পক্ষৰ হস্তক্ষেপৰ ক্ষেত্ৰত ভাৰতৰ স্থিতি, মোদী চৰকাৰৰ অধীনত বৰ্তমানৰ ৰাজনৈতিক পৰিবেশ, আৰু ধৰ্মনিৰপেক্ষ আৰু ধৰ্ম বিশ্বাসীসকলৰ সৈতে জড়িত হোৱাৰ ক্ষেত্ৰত চিপিআই-এমৰ বিৱৰ্তনশীল দৃষ্টিভংগীৰ বিষয়ে আলোচনা কৰা হৈছে।
ভাৰতীয় গণতন্ত্ৰত বাওঁপন্থীৰ উপস্থিতি আৰু প্ৰভাৱ শক্তিশালী কৰাৰ বাবে দলটোৰ কৌশলৰ ৰূপৰেখাৰ বিষয়েও বেবীয়ে সাক্ষাৎকাৰটোত উল্লেখ কৰিছে।
মূল সাক্ষাৎকাৰ:
পৰেশ মালাকাৰ: স্বাগতম, কমৰেড এমএ বেবী। শেহতীয়াকৈ আমেৰিকাৰ ৰাষ্ট্ৰপতি ড’নাল্ড ট্ৰাম্পে দুয়োখন দেশৰ আনুষ্ঠানিক বক্তব্যৰ পূৰ্বেই ভাৰত আৰু পাকিস্তানৰ মাজত সন্ত্ৰাসবাদী আক্ৰমণৰ পাছত যুদ্ধবিৰতি ঘোষণা কৰিছিল। ভাৰত-পাকিস্তান সংঘাতত তৃতীয় পক্ষই যুদ্ধবিৰতি ঘোষণা কৰাত আপোনাৰ প্ৰতিক্ৰিয়া কি?
এমএ বেবী: ধন্যবাদ। যুদ্ধবিৰতি এক ইতিবাচক পৰিঘটনা। অৱশ্যে ভাৰতৰ ধাৰাবাহিক স্থিতি হৈছে দ্বিপাক্ষিকভাৱে সমস্যা সমাধান কৰা। ভাৰতৰ স্পষ্টীকৰণ বা অস্বীকাৰ অবিহনে ট্ৰাম্পৰ বাৰে বাৰে ঘোষণাই প্ৰশ্নৰ উত্থাপন কৰে। আমি এই বিষয়ে আলোচনা কৰিবলৈ সংসদৰ বিশেষ অধিৱেশনৰ দাবী জনাইছো, লগতে ‘পুলৱামা’ আক্ৰমণ আৰু ইয়াৰ পাছৰ পৰিণতিৰ বিষয়েও আলোচনা কৰি নিৰাপত্তাৰ ক্ষেত্ৰত হোৱা ভুলৰ সমাধান আৰু জবাবদিহিতা নিশ্চিত কৰিবলৈ দাবী জনাইছোঁ।
মালাকাৰঃ ভাৰত-পাকিস্তানৰ পৰিস্থিতিৰ বাহিৰেও ভাৰতৰ সাম্প্ৰতিক ৰাজনৈতিক পৰিৱেশ, বিশেষকৈ ২০২৪ চনৰ লোকসভা নিৰ্বাচনৰ পাছত আপুনি কেনেদৰে মূল্যায়ন কৰে?
এমএ বেবীঃ ২০২৪ চনৰ লোকসভা নিৰ্বাচন এক টাৰ্নিং পইণ্ট আছিল। নীতিশ কুমাৰৰ জেডিইউ আৰু চন্দ্ৰবাবু নাইডুৰ টিডিপিৰ সমৰ্থনৰ ওপৰত নিৰ্ভৰশীল নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে এতিয়া সংখ্যালঘু চৰকাৰৰ নেতৃত্ব দিছে। পূৰ্বৰ দৃষ্টান্তৰ দৰেই ৰাষ্ট্ৰীয় নিৰাপত্তাৰ বিষয়সমূহৰ সম্ভাৱ্য ৰাজনীতিকৰণৰ বাবে আমি চিন্তিত৷ কমিউনিষ্ট পাৰ্টি হিচাপে আমাৰ মূল কাম হৈছে সংখ্যাগৰিষ্ঠ আৰু সংখ্যালঘু উভয় শক্তিৰ ৰাজনৈতিক লাভালাভৰ বাবে ধৰ্মীয়তা আৰু জাতিৰ শোষণ কৰাৰ প্ৰচেষ্টাৰ বিৰুদ্ধে ধৰ্মনিৰপেক্ষ গণতান্ত্ৰিক বক্তৃতাক ৰক্ষা কৰা। আমাৰ ২৪ সংখ্যক দলীয় কংগ্ৰেছে ধৰ্ম বিশ্বাসী আৰু ধৰ্মক সাম্প্ৰদায়িক কৰি তোলাসকলৰ মাজত পাৰ্থক্য স্থাপনৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰিছিল, যাৰ লক্ষ্য আছিল ধৰ্মনিৰপেক্ষতাৰ প্ৰতিৰক্ষাৰ বাবে বিশ্বাসীসকলক সংগঠিত কৰা আৰু সকলো সম্প্ৰদায়ৰ জীৱিকাৰ সমস্যাসমূহ সমাধান কৰা।
মালাকাৰঃ আপোনাৰ দলটোৱে প্ৰকৃত ধৰ্মীয় বিশ্বাস আৰু ধৰ্মৰ ৰাজনৈতিক শোষণৰ মাজত পাৰ্থক্য ৰাখিছে। বাওঁপন্থী বহুতে সামগ্ৰিকভাৱে ধৰ্মক সমালোচনা কৰে। বিশেষকৈ বাওঁপন্থীসকলৰ বাবে এই সন্দৰ্ভত আপোনাৰ দলৰ স্থিতিৰ বিষয়ে বিশদভাৱে ক’ব পাৰিবনে?
এমএ বেবী: আপুনি ঠিকেই কৈছে। কিছুমান সতীৰ্থই দ্বান্দ্বিক আৰু ঐতিহাসিক বস্তুবাদৰ তাত্ত্বিক আনুগত্যত ধৰ্মীয় বিশ্বাসক নিজেই সমালোচনা কৰি নিৰ্দোষীভাৱে ভুল কৰে। এই তত্ত্বসমূহ পৃথিৱীখনক বুজিবলৈ অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ হ’লেও আমি জনসাধাৰণৰ মনকো বুজিব লাগিব, য’ত ভাৰতত ৯০%তকৈ অধিক লোক ধৰ্ম বিশ্বাসী। মাৰ্ক্স আৰু এংগেলছে নিজেই ১৮৬৪ চনত বাকুনিনে ধৰ্মীয় বিশ্বাসীসকলক আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় শ্ৰমিক পুৰুষ সংস্থাৰ পৰা বাদ দিয়াৰ দাবীৰ বিৰোধিতা কৰি কয় যে শ্ৰমিক শ্ৰেণীৰ আন্দোলনত যোগদান কৰিবলৈ ইচ্ছুক যিকোনো বিশ্বাসীক আদৰণি জনোৱা উচিত। আমাৰ দলটোৱে ইয়াৰ প্ৰতি অধিক সচেতন হৈ পৰিছে, মাৰ্ক্স, এংগেলছ, লেনিন, হো চি মিনৰ দৃষ্টিভংগীৰ সৈতে মিলি গৈছে, যিসকলে সকলোৱে বিশ্বাসীসকলক বহল প্ৰগতিশীল আন্দোলনত অন্তৰ্ভুক্ত কৰাৰ গুৰুত্ব বুজি পাইছিল।
মালাকাৰঃ গতিকে স্পষ্ট কৰিবলৈ বাওঁপন্থীলৈ আপোনাৰ বাৰ্তা হৈছে ধৰ্মক আক্ৰমণ কৰা নহয়, বৰঞ্চ ধৰ্মক বিভাজনকাৰী ৰাজনৈতিক উদ্দেশ্যত ব্যৱহাৰ কৰাসকলৰ বিৰুদ্ধে যুঁজ দিয়াত মনোনিৱেশ কৰা, যাৰ ফলত এনে বিভাজনকাৰী ৰাজনীতিৰ বিৰোধীও গৰিষ্ঠসংখ্যক বিশ্বাসীৰ সৈতে একত্ৰিত হোৱা উদ্দেশ্য নেকি?
এমএ বেবী: ঠিক তেনেকুৱাই। এই কথা মানুহে অতি স্পষ্টকৈ বুজিব লাগে। আনকি ৰাজনৈতিক ব্যক্তি গান্ধীয়েও ন্যায়ক ধৰ্মৰ সাৰমৰ্ম বুলি ভাবে আৰু কুম্ভমেলাৰ দৰে ধৰ্মীয় ৰীতি-নীতি আৰু অনুষ্ঠানক সমালোচনা কৰিছিল। বিভাজনকাৰী ৰাজনীতিৰ বিৰোধী বিশ্বাসীসকলৰ সৈতে আমি একত্ৰিত হ’ব লাগিব।
মালাকাৰঃ এসময়ত স্বাধীন ভাৰতৰ মূল বিৰোধী আৰু ইউ পি এৰ শাসন ব্যৱস্থাত উল্লেখযোগ্য ভূমিকা পালন কৰা বাওঁপন্থীয়ে সংসদীয় উপস্থিতি হ্ৰাস পোৱা দেখা গৈছে। নতুন সাধাৰণ সম্পাদক হিচাপে ভাৰতীয় গণতন্ত্ৰত চিপিআই-এম আৰু বাওঁপন্থীৰ প্ৰভাৱ শক্তিশালী কৰাৰ বাবে আপোনাৰ পৰিকল্পনা আৰু কৌশল কি?
এমএ বেবীঃ বাওঁপন্থীৰ নিৰ্বাচনী উপস্থিতি আৰু সামগ্ৰিক প্ৰভাৱকে ধৰি অৱনতি কেৱল আমাৰ বাবেই নহয়, অধিক অৰ্থপূৰ্ণ আৰু জনসমৰ্থক ভাৰতীয় ৰাজনৈতিক বক্তৃতা কামনা কৰা সকলোৰে বাবে চিন্তাৰ বিষয়। অৱনতি ঘটিছে যদিও বিহাৰৰ দৰে ৰাজ্যত বাওঁপন্থীয়ে এতিয়াও গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন কৰিছে, য’ত চিপিআই-এম, চিপিআই, আৰু চিপিআই (এমএল) মিলি ২২খন বিধানসভাৰ আসন লাভ কৰিছে।
চিপিআই-এম আৰু বাওঁপন্থীক শক্তিশালী কৰিবলৈ আমি আমাৰ ২৪ নং দলীয় কংগ্ৰেছৰ সিদ্ধান্তসমূহ নিষ্ঠাৰে কাৰ্যকৰী কৰিব লাগিব। ইয়াৰ লগত জড়িত হৈ আছে সাংগঠনিক সজীৱতা, আমাৰ প্ৰায় এক লাখ প্ৰাথমিক ইউনিট পুনৰ সক্ৰিয় কৰা আৰু আমাৰ লাখ লাখ দলীয় সদস্য আৰু বিভিন্ন শ্ৰেণী আৰু গণ সংগঠনৰ ৫ কোটি সদস্যক জড়িত কৰা। এটা গুৰুত্বপূৰ্ণ দিশ হ’ল আমাৰ কৰ্মশৈলী সলনি কৰি জনসাধাৰণৰ সৈতে অধিক সময় কটাব পৰাটো, বিশেষকৈ গ্ৰাম্য আৰু চহৰীয়া দৰিদ্ৰসকলৰ সৈতে। আমি প্ৰথমে তেওঁলোকৰ সমস্যা শুনিবলৈ অগ্ৰাধিকাৰ দিব লাগিব, তাৰ পাছত তেওঁলোকৰ দুৰ্দশাৰ সমাধানৰ বাবে সুনিৰ্দিষ্ট পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰিব লাগিব। আমি সাধাৰণ আৰু স্থানীয় সংগ্ৰামৰ জৰিয়তে জীৱিকাৰ সমস্যাসমূহো ধাৰাবাহিকভাৱে সমাধান কৰিব লাগিব, যিয়ে জাতি আৰু ধৰ্মীয় বিভাজনৰ মাজেৰে মানুহক সংগঠিত কৰিব পাৰে। তদুপৰি আলোচনা কৰা অনুসৰি আমি এনে এক পন্থা গঢ়ি তুলিব লাগিব য’ত বিশ্বাসীসকলক বহল বাওঁ আন্দোলনত মিত্ৰ হিচাপে দেখা যায়। ইয়াৰ বাবে ধৈৰ্য্য আৰু অবিৰত কামৰ প্ৰয়োজন, সম্ভৱ হ’লে তাৎক্ষণিক ফলাফলৰ লক্ষ্য ৰাখিব লাগে, কিন্তু তৎক্ষণাত স্পষ্ট নহ’লেও সংকল্প বজাই ৰাখিব লাগে।