শেহতীয়া কৈ সাৱৰকাৰৰ নাতি সাত্যকি সাৱৰকাৰে দাখিল কৰা মানহানিৰ গোচৰৰ প্ৰতিক্ৰিয়া স্বৰূপে ৰাহুল গান্ধীয়ে পুনেৰ আদালতত শপতনামা দাখিল কৰি বিনায়ক সাৱৰকাৰ আৰু মহাত্মা গান্ধীৰ হত্যাকাৰী নাথুৰাম গডছেৰ সম্পৰ্ক আছে বুলি দাবী কৰিছে। গান্ধীয়ে অভিযোগ কৰে যে সত্যকীয়ে নিজৰ মাতৃবংশ লুকুৱাই ৰাখিছিল কাৰণ তেওঁৰ মাতৃ হিমানী সাৱৰকাৰ নাথুৰামৰ ভাতৃ গোপাল গডছেৰ কন্যা আছিল, যি দুয়োজনেই ১৯৪৮ চনৰ হত্যাকাণ্ডত দোষী সাব্যস্ত হৈছিল।
এই গোচৰৰ সূত্ৰপাত হৈছিল ২০২৩ চনৰ লণ্ডনত গান্ধীয়ে দিয়া ভাষণক কেন্দ্ৰ কৰি, য’ত তেওঁ এজন মুছলমান লোকক আক্ৰমণ কৰা সম্পৰ্কে সাৱৰকাৰৰ লিখনীক ভুলকৈ উপস্থাপন কৰাৰ অভিযোগ উত্থাপন কৰিছে।
২০২৩ চনৰ সাত্যকি সাৱৰকাৰৰ অভিযোগত গান্ধীয়ে গান্ধীৰ লণ্ডনত দিয়া ভাষণৰ পিছত দাখিল কৰা লেখাৰ বিষয়ে ভুৱা দাবীৰে বিনায়ক সাৱৰ্কাৰক বদনাম কৰাৰ অভিযোগ উত্থাপন কৰা হৈছিল। গান্ধীৰ শপতনামাত কোৱা হৈছে যে প্ৰদান কৰা পৈতৃক বংশবৃক্ষত প্ৰকাশ নোপোৱা সাত্যকিৰ মাতৃৰ গডছেৰ সম্পৰ্ক সাৱৰকাৰৰ উত্তৰাধিকাৰ আৰু মানহানিৰ দাবীৰ মূল্যায়নৰ বাবে অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ। গান্ধী হত্যাকাণ্ডৰ গোচৰত বিনায়ক সাৱৰকাৰৰ দোষমুক্ত কিন্তু সহ-অভিযুক্তৰ মৰ্যাদা লক্ষ্য কৰি গান্ধীয়ে পৰিয়ালসমূহৰ হিন্দুত্ববাদী সম্পৰ্কৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। গান্ধীক জামিন আৰু হাজিৰ হোৱাৰ ৰেহাই দিয়াৰ পিছত আদালতে সাত্যকিক ২০২৫ চনৰ ১২ জুনৰ ভিতৰত উত্তৰ দিবলৈ নিৰ্দেশ দিছে।
এই গোচৰত সাৱৰকাৰৰ উত্তৰাধিকাৰ আৰু ভাৰতৰ ইতিহাসত হিন্দুত্ববাদী ভূমিকাক লৈ গভীৰ মতাদৰ্শগত বিভাজন প্ৰতিফলিত হৈছে। সাৱৰকাৰ-গডছেৰ সম্পৰ্কৰ ওপৰত গান্ধীয়ে গুৰুত্ব দিয়াৰ লক্ষ্য হৈছে সাত্যকিৰ বিশ্বাসযোগ্যতাক ক্ষতি কৰা। সাত্যকিৰ অধিবক্তাই ঐতিহাসিক প্ৰমাণ দাখিল কৰাৰ বিৰোধিতা কৰি ইয়াক অপ্রাসংগিক আখ্যা দিয়ে। আইনী যুঁজখন আগবাঢ়ি যোৱাৰ লগে লগে ই কংগ্ৰেছ আৰু বিজেপিৰ মাজত উত্তেজনা বৃদ্ধি কৰিছে।