মুক্তিৰ পথত বিখ্যাত সুৰকাৰ ইলায়াৰাজাৰ ইংৰাজী শাস্ত্ৰীয় চিম্ফনী ‘ভেলিয়াণ্ট’। স্কটিছ নেচনেল অৰ্কেষ্ট্ৰাত ৰেকৰ্ডিং কৰা হৈছে এই চিম্ফনী। ইয়াৰ লগত সংগতি ৰাখি ইলায়াৰাজাই এক সাক্ষাৎকাৰত উল্লেখ কৰিছে যে তেওঁ ইচ্ছাকৃতভাৱে চিম্ফনী ৰচনা কৰাৰ সিদ্ধান্ত লোৱা নাছিল, কিয়নো সংগীত সৃষ্টি সদায় তেওঁৰ পেছা। ইলায়াৰাজাৰ মতে চিম্ফনী ইতিমধ্যে তেওঁৰ চলচ্চিত্ৰ সংগীতৰ বিশেষ অংশ আছিল। ইলায়াৰাজাই আঙুলিয়াই দিয়ে যে তেওঁৰ বহু চলচ্চিত্ৰ ৰচনা, যেনে থালাপাথী আৰু মদৈ থিৰান্থুত ইতিমধ্যে চিম্ফনিৰ উপাদান আছে।
উল্লেখ্য যে, ইলায়াৰাজাই চিম্ফনীয়েই হওক বা অন্য সংগীতক একে বুলি ভাবে আৰু সংগীত সৃষ্টিৰ মাজত একো পাৰ্থক্য নকৰে।
ইলায়াৰাজাই কয় যে, গাঁৱত জন্ম হোৱাৰ পাছতো তেওঁ চিম্ফনীৰ পৰা নিজৰ গ্ৰাম্য পৰিচয় পৃথক কৰিবলগীয়া হৈছিল।ইলায়াৰাজাই কয় যে তেওঁৰ লক্ষ্য আছিল এটা চিম্ফনী ৰচনা কৰা আৰু এই ৰচনাৰ ক্ষেত্ৰত তেঁও বিথোভেন বা মোজাৰ্টৰ দৰে বিখ্যাত সুৰকাৰৰ দ্বাৰা প্ৰভাৱিত হৈছিল। ইলায়াৰাজাই লগতে উল্লেখ কৰে যে এই প্ৰক্ৰিয়াটো প্ৰত্যাহ্বানমূলক আছিল, আৰু তেওঁৰ কামৰ বাবে বহু বিশ্ববিখ্যাত পৰিচালকৰ পৰা প্ৰশংসা লাভ কৰিছিল।
ইপিনে ইলায়াৰাজাই ভাৰতত “চিম্ফনী” শব্দটোৰ অত্যধিক ব্যৱহাৰৰ সমালোচনা কৰে। তেওঁৰ মতে চিম্ফনীৰ বাবে এটা নিৰ্দিষ্ট গঠনৰ প্ৰয়োজন হয় আৰু বিভিন্ন পৰিবেশনশৈলী- যেনে চিতাৰ চিম্ফনী, ধ্ৰুপদী আৰ্হিৰ লগত খাপ নাখালে তাক চিম্ফনী বুলি ক’ব নোৱাৰি। তেওঁ চিম্ফনীৰ গঠনক কৰ্ণাটক সংগীতৰ সৈতে তুলনা কৰে, ইয়াৰ বিষয়বস্তু আৰু বিকাশৰ সৈতে চিম্ফনীয়ে স্পষ্ট নিয়ম মানি চলে।
সৃষ্টিশীল ৰচনাৰ ক্ষেত্ৰত তেওঁৰ পৰিচয়ৰ বিষয়ে সোধাত ইলায়াৰাজাই আন কাৰোবাৰ দ্বাৰা প্ৰভাৱিত হ’ব লাগে থকা ধাৰণাটো নাকচ কৰে।
ইলায়াৰাজাই ভাৰতবৰ্ষত লণ্ডনৰ দৰে ঠাইত চিম্ফনী পৰিবেশনৰ দৰে থকাকৈ সম্পদ নাই বুলিও উল্লেখ কৰে।
উল্লেখ্য যে, বহুচৰ্চিত এই চিম্ফনীটো ৮ মাৰ্চ ২০২৫ত লণ্ডনত প্ৰদৰ্শিত হ’ব।