বৃন্দাবনৰ বাঁকে বিহাৰী মন্দিৰ। এই মন্দিৰত বসন্ত পঞ্চমীৰ দিনটোত হোলী উৎসৱ আৰম্ভ হয়। এই পৰম্পৰাত উৎসৱৰ পূৰ্বে একাদশীত কৰা বিশেষ ৰীতি-নীতিও সন্নিবিষ্ট কৰা হৈছে। কলকাতাৰ সৈতেও ইয়াৰ ঘনিষ্ঠ সম্পৰ্ক আছে। তিলোত্তমাৰ ফুল অবিহনে তাত থকা ঠাকুৰজীৰ মুখ ৰঙা নহয়। শেহতীয়াকৈ এই মন্দিৰত ঠাকুৰজীক আগবঢ়োৱা প্ৰসাদ সম্পৰ্কে হিন্দুত্ববাদী কৰ্মীসকলৰ মাজত বিতৰ্ক হৈছিল। ধৰ্মীয় আৱেগৰ উদ্ধৃতি দি তেওঁলোকে মুছলমান শিল্পীয়ে ভগৱান শ্ৰীকৃষ্ণৰ বাবে নিৰ্মিত সাজ-পোছাক নিষিদ্ধ কৰিবলৈ দাবী জনায়। বৃন্দাবনৰ বাঁকে বিহাৰী মন্দিৰৰ পুৰোহিতসকলে সেই প্ৰস্তাৱ নাকচ কৰিছিল।
হিন্দুত্ববাদী কৰ্মীসকলৰ দাবীক স্পষ্টভাৱে খণ্ডন কৰি হিন্দু, মুছলমান বা খ্ৰীষ্টান হওক যিকোনো সম্প্ৰদায়ৰ লোকৰ বিশ্বাস আৰু ভক্তি আন সকলোতকৈ প্ৰাধান্য পাব বুলি উল্লেখ কৰিছে। সকলোৱে দিয়া পূজাৰ প্ৰসাদ তেওঁলোকে আনন্দৰে গ্ৰহণ কৰিব।
কৃষ্ণৰ জন্মভূমি মুক্তি সংঘৰ্ষ ন্যাসৰ সভাপতি দীনেশ ফালাহাৰীয়ে প্ৰস্তাৱ দিছিল যে অহিন্দুসকলে নিৰ্মাণ কৰা কাপোৰ ঠাকুৰক দিয়াটো পাপ হ’ব। ইয়াৰ পাছত সকলো আলোচনা আৰম্ভ হ’ল।
মন্দিৰ কৰ্তৃপক্ষৰ সদস্য জ্ঞানেন্দ্ৰ কিশোৰ গোস্বামীয়ে কয় যে তেওঁলোকে মুছলমান শিপিনীৰ দ্বাৰা নিৰ্মিত কাপোৰৰ উৎপাদন বন্ধ কৰাৰ প্ৰস্তাৱ লাভ কৰিছিল যদিও তেওঁলোকৰ মূল চিন্তা আছিল ঠাকুৰজীক দিয়া কাপোৰৰ পবিত্ৰতা বজাই ৰখা। তেওঁৰ ভাষাত “মুছলমান সম্প্ৰদায়ৰ মানুহে যদি ঠাকুৰজীৰ ওপৰত বিশ্বাস ৰাখে, তেন্তে তেওঁলোকৰ কাপোৰ গ্ৰহণ কৰাত আমাৰ কোনো আপত্তি নাথাকিব।”
তেওঁলোকৰ যুক্তি হ’ল আজিলৈকে কাপোৰ বাছনি প্ৰক্ৰিয়াত কোনো পৰিৱৰ্তন হোৱা নাই। ঠাকুৰজীক কাপোৰ যিকোনো ব্যক্তিয়ে দিব পাৰে। দৰাচলতে ঠাকুৰজীৰ মন্দিৰৰ প্ৰায়বোৰ ডিজাইন, মুকুট, জৰ্দোছি পাগুৰি মুছলমানে নিৰ্মাণ কৰিছিল। বিশুদ্ধতা বজাই ৰাখিবলৈ আমি সকলো প্ৰত্যাখ্যান কৰা উচিত নেকি? মন্দিৰৰ পুৰোহিতসকলেও সেই প্ৰশ্ন উত্থাপন কৰিছিল।