কাশ্মীৰৰ পৰা কন্যাকুমাৰীলৈকে দেশৰ চুক-কোণে ৰে’লৱেই স্পৰ্শ কৰিছে৷ ভাৰতৰ যোগাযোগ ব্যৱস্থাত ৰে’লৱেই আটাইতকৈ গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন কৰে। মহানগৰৰ পৰা উপকণ্ঠ অঞ্চল আৰু গাঁওলৈকে এই ৰেলপথ বিস্তৃত হৈ আছে। গোটেই বছৰটো সাধাৰণ নাগৰিকৰ আস্থা হৈ পৰে ৰে’ল। ৰে’ল মন্ত্ৰী বৈষ্ণৱে সংসদত কয় যে বিগত পাঁচ বছৰত ২১৮৭ কোটি যাত্ৰীয়ে সাধাৰণ ডবাত যাত্ৰা কৰিছে।
লোকসভাত সাংসদ এছ জোতিমণি আৰু সচিথানথম আৰে ৰেল মন্ত্ৰী অশ্বিনী বৈষ্ণৱক প্ৰশ্ন কৰে যে ২০২৫ চনত সমাপ্ত হোৱা বিত্তীয় বৰ্ষকে ধৰি বিগত পাঁচটা বিত্তীয় বৰ্ষত সংৰক্ষিত ডবাত কিমান যাত্ৰী যাত্ৰা কৰিছে? সেই প্ৰশ্নৰ উত্তৰত ৰে’ল মন্ত্ৰী অশ্বিনী বৈষ্ণৱে কয় যে ২১৮৭ কোটি যাত্ৰী অসংৰক্ষিত ৰে’লগাড়ীত যাত্ৰা কৰিছে।
দীৰ্ঘ দূৰত্বৰ ৰে’লত সংৰক্ষিত নোহোৱা ডবাত যাত্ৰা কৰাটো যথেষ্ট প্ৰত্যাহ্বানজনক। যাত্ৰীসকলে ভিৰ কৰি যাত্ৰা কৰে। ৰে’ল মন্ত্ৰীগৰাকীয়ে কয় যে মেইল আৰু এক্সপ্ৰেছ ৰে’লৰ উপৰিও এমইএমইউ আৰু ইএমইউ ডবা থকা নন-এচি ৰে’লসমূহো চলাই থকা হৈছে। তেওঁ আৰু কয় যে অমৃত ভাৰত এক্সপ্ৰেছ হৈছে ৮টা শ্লীপাৰ ডবাৰে সম্পূৰ্ণ নন-এচি ৰেল। বাকী ১১ জন সাধাৰণ প্ৰশিক্ষক। য’ত যাত্ৰীসকলে সামান্য মাচুল বিনিময়ত যাত্ৰা কৰিব পাৰিব।
এক প্ৰতিবেদনত প্ৰকাশ পাইছে যে দেশত নন-এচি প্ৰশিক্ষকৰ সংখ্যা ৭০ শতাংশ বৃদ্ধি পাইছে। সেই প্ৰতিবেদন অনুসৰি মুঠ ৮২,২০০ প্ৰশিক্ষকৰ ভিতৰত ৫৭,২০০ নন-এচি, বাকী ২৫,০০০ এচি প্ৰশিক্ষক। অহা পাঁচ বছৰত ১৭ হাজাৰ নন-এচি জেনেৰেল আৰু শ্লীপাৰ ডবা নিৰ্মাণ কৰা হ’ব।