ফেচবুকৰ বহু বছৰ হ’ল। প্ৰজন্ম অনুযায়ী সলনি আহিছে। এই পৰিস্থিতিত মেটাই এটা ক্লাছিক আৰু নষ্টালজিক বৈশিষ্ট্য ঘূৰাই আনিছে! সেই বৈশিষ্ট্য ‘প’ক’ নিশ্চিতভাৱে বহু ব্যৱহাৰকাৰীৰ বাবে নষ্টালজিয়া ঘূৰাই আনিব। ২০০৪ চনত প্ৰথমবাৰৰ বাবে ফেচবুকত এই বৈশিষ্ট্য দেখা পোৱা গৈছিল।কোম্পানীয়ে ঘোষণা কৰিছে যে এইবাৰ এই ফিচাৰটো ঘূৰাই অনা হৈছে। কিন্তু নতুন ধৰণেৰে। স্বাভাৱিকতে প’কৰ সৈতে এটা নতুন প্ৰথা আৰম্ভ হৈছে।
২০০৪ চনত ফেচবুকত আত্মপ্ৰকাশ কৰা Poke বৈশিষ্ট্যটোৱে সহজ ভাষাত ক’বলৈ গ’লে এই বৈশিষ্ট্য কাৰো মনোযোগৰ মিল নাছিল। ফলত অতি সোনকালেই ই জনপ্ৰিয় হৈ উঠিল। আনকি কিছুমান ব্যৱহাৰকাৰীয়ে তেওঁলোকে ভাল পোৱা ব্যক্তিজনক ‘ফ্লাৰ্ট’ কৰিবলৈও প’ক কৰিছিল। এই বৈশিষ্ট্য মূলতঃ নৱ প্ৰজন্মৰ মাজত জনপ্ৰিয় আছিল। কিন্তু সময়ৰ লগে লগে মেচেঞ্জাৰ, লাইক আৰু বিভিন্ন ধৰণৰ প্ৰতিক্ৰিয়া অধিক জনপ্ৰিয় হৈ উঠিল। লাহে লাহে প’ক গুৰুত্ব হেৰুৱাই পেলালে। ২০১৪ চনতো ইয়াক আঁতৰাই পেলোৱা হৈছিল।
ৰিটাৰ্ণ অৱ প’ক
এতিয়া ব্যৱহাৰকাৰীয়ে নিজৰ ফেচবুক প্ৰফাইলৰ পৰা পোনপটীয়াকৈ বন্ধুক প’ক কৰিব পাৰিব। আন কোনো পৃষ্ঠাত বিচাৰি বা বিচাৰি উলিয়াব নালাগে। পোনপটীয়াকৈ কৰিব পাৰি। একেদৰে কোনোবাই যদি আপোনাক প’ক কৰে তেন্তে আপুনি এটা নোটিফিকেচন পাব। তদুপৰি এইবাৰ বিভিন্ন ইমোজি ব্যৱহাৰ কৰাৰ সুযোগো আছে। এই বৈশিষ্ট্যই নিশ্চিতভাৱে পুৰণি ব্যৱহাৰকাৰীৰ নষ্টালজিয়া ঘূৰাই আনিব। নতুন প্ৰজন্মকো আকৰ্ষণ কৰিব। আৰু সেইটোৱেই কথাৰ লক্ষ্য। ফেচবুকলৈ অধিক সংখ্যক Gen Z আকৰ্ষণ কৰিবলৈ।