ভাৰতীয় ৰেল’ৱেৰ ৯৬% বৈদ্যুতিকৰণ সম্পন্ন; পূৰ্বতে ব্যৱহৃত ডিজেল ইঞ্জিন আফ্ৰিকালৈ প্ৰেৰণৰ প্ৰস্তুতি মোদী চৰকাৰৰ

ভাৰতীয় ৰে’লৱেই এক উল্লেখযোগ্য সফলতাত উপনীত হৈছে৷ ৰেল’ৱেৰ বৈদ্যুতিকৰণৰ ৯৬ শতাংশ কাম এতিয়া সম্পূৰ্ণ হৈছে। দেশখনে সম্পূৰ্ণ বৈদ্যুতিকৰণ ওচৰ চাপি অহাৰ লগে লগে আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় বজাৰলৈও নিজৰ মনোযোগ সম্প্ৰসাৰণ কৰিছে, আফ্ৰিকান দেশসমূহলৈ ডিজেল ইঞ্জিন ৰপ্তানি কৰাৰ পৰিকল্পনা কৰিছে। এই পদক্ষেপৰ লক্ষ্য হৈছে সমগ্ৰ আফ্ৰিকা মহাদেশত নিৰ্ভৰযোগ্য ৰেল পৰিবহণৰ বৰ্ধিত চাহিদাক মোকাবিলা কৰা।

এই পদক্ষেপৰ অধীনত ভাৰতীয় ৰেলৱেই আফ্ৰিকালৈ ২০টা ডিজেল ইঞ্জিন ৰপ্তানি কৰিব, বিশেষকৈ তীখা আৰু খনন উদ্যোগত ব্যৱহাৰৰ বাবে। ৫০ কোটি টকা মূল্যৰ প্ৰাৰম্ভিক ৰপ্তানি অৰ্ডাৰত আফ্ৰিকান ৰেল নেটৱৰ্কৰ নিৰ্দিষ্ট প্ৰয়োজনীয়তা পূৰণৰ বাবে ইঞ্জিনসমূহৰ সামান্য পৰিৱৰ্তন কৰা হ’ব। এই ইঞ্জিনসমূহৰ আয়ুস ১৫ৰ পৰা ২০ বছৰ হ’ব বুলি আশা কৰা হৈছে। এই অৰ্ডাৰ লাভ কৰিছে ৰেল ইণ্ডিয়া টেকনিকেল এণ্ড ইকনমিক চাৰ্ভিচেছ (RITES)য়ে।

ডিজেল ইঞ্জিনসমূহ মূলতঃ দক্ষিণ আফ্ৰিকাৰ দেশসমূহত ব্যৱহাৰৰ বাবে উদ্দেশ্য কৰা হৈছে, য’ত ভাৰতৰ ১.৬ মিটাৰ বহল গেজৰ বিপৰীতে ১.০৬ মিটাৰ বহল কেপ গেজ ট্ৰেকত ৰে’ল নেটৱৰ্ক চলি থাকে। সংকীৰ্ণ ট্ৰেকৰ সৈতে সামঞ্জস্যতা নিশ্চিত কৰিবলৈ ইঞ্জিনৰ অক্ষসমূহ সলনি কৰি চকাৰ মাজৰ দূৰত্ব প্ৰয়োজনীয় ১.০৬ মিটাৰ মানদণ্ডলৈ হ্ৰাস কৰিব লাগিব।

আফ্ৰিকান বজাৰৰ বাবে ইঞ্জিনসমূহ পুনৰ নিৰ্মাণৰ কামটো প্ৰয়োজনীয় কাৰিকৰী পৰিৱৰ্তনৰ বাবে দায়বদ্ধ গৱেষণা ডিজাইন এণ্ড ষ্টেণ্ডাৰ্ডছ অৰ্গেনাইজেশ্যনে (আৰ ডি এছ অ’) চম্ভালিব। পেৰামবুৰ লোকো ৱৰ্কছৰ এগৰাকী জ্যেষ্ঠ বিষয়াই নিশ্চিত কৰিছে যে এই পৰিৱৰ্তনসমূহ সম্পন্ন কৰিবলৈ সজ্জিত কলকাতাৰ চিত্তৰঞ্জন ইঞ্জিন কৰ্মশালাত প্ৰয়োজনীয় পৰিৱৰ্তন কৰা হ’ব।