সংসদ ভৱনৰ বাহিৰত আকস্মিক আদান-প্ৰদানৰ সময়ত বিজেপিৰ সদস্যকে ধৰি কেইবাগৰাকীও মহিলা সাংসদে ৱায়ানাদৰ নতুন সাংসদ প্ৰিয়ংকা গান্ধীক “জয় শ্ৰী ৰাম” বুলি সম্ভাষণ জনায়। উত্তৰত প্ৰিয়ংকাই হাঁহি এটা মাৰি ক’লে, “জয় শ্ৰী ৰাম নহয়, কওক জয় সীতাৰাম। সীতাক পাহৰি নাযাব।” এই কথাৰ পাছত বিজেপিৰ সাংসদসকলে কোনো সঁহাৰি নিদিলে, আৰু সৌজন্যতাৰে সমাপ্ত হ’ল আদান-প্ৰদান।
কংগ্ৰেছৰ কেইবাগৰাকীও সাংসদে ছ’চিয়েল মিডিয়াত ভিডিঅ’টো শ্বেয়াৰ কৰি প্ৰিয়ংকাক “প্ৰকৃত নেত্ৰী” বুলি অভিহিত কৰি তেওঁৰ সংস্কৰণৰ শ্ল’গান: “জয় সীয়াৰাম”ৰ সমৰ্থন প্ৰকাশ কৰাৰ লগে লগে এই ঘটনাই চৰ্চা লাভ কৰে।
“জয় শ্ৰী ৰাম” আৰু “জয় সীয়াৰাম”ৰ মাজত হোৱা বিতৰ্ক নতুন নহয়। বিজেপি নেতাসকলে ভাৰতৰ আত্মাক প্ৰতিনিধিত্ব কৰা আৰু তেওঁলোকৰ তুষ্টিকৰণ ৰাজনীতিৰ বিৰুদ্ধে যুঁজ দিয়া শ্লোগান হিচাপে “জয় শ্ৰী ৰাম”ক প্ৰচাৰ কৰাৰ বিপৰীতে “জয় সীয়াৰাম” উত্তৰ ভাৰতৰ পুৰণি, পৰম্পৰাগত শুভেচ্ছা। ইয়াত ৰাম আৰু সীতা দুয়োকে আশীৰ্বাদৰ বাবে আহ্বান জনোৱা হৈছে, আনকি কিছুমানে শুভকামনা হিচাপে “ৰাম ৰাম” বুলিও কয়। মহাত্মা গান্ধীৰ প্ৰিয় গীতৰ ভিতৰত আছিল “ৰঘুপতি ৰাঘৱ ৰাজা ৰাম পতিত পৱন সীতা ৰাম” শাৰীটো।
“জয় সীয়াৰাম” শ্লোগানৰ উৎপত্তি অযোধ্যাত হৈছিল যদিও বিজেপিৰ উত্থানৰ লগে লগে “জয় শ্ৰী ৰাম” শ্লোগানে ৰাজনৈতিক আৰু সামাজিক ক্ষেত্ৰত অধিক প্ৰাধান্য লাভ কৰিবলৈ সক্ষম হৈছে। শেহতীয়াকৈ প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে ৰাম মন্দিৰ উদ্বোধনী অনুষ্ঠানৰ সৈতে জড়িত এটা পোষ্টত “জয় সীয়াৰম” ব্যৱহাৰ কৰিছিল, যাৰ ফলত পুনৰ আলোচনাৰ সূচনা হৈছিল।
এই শ্লোগানসমূহক কেন্দ্ৰ কৰি বিতৰ্কৰ ভিতৰত বংগৰ মুখ্যমন্ত্ৰী মমতা বেনাৰ্জী আৰু তেওঁৰ দলৰ নেতা অভিষেক বেনাৰ্জীয়ে বিজেপিৰ “জয় শ্ৰী ৰাম”ৰ প্ৰত্যুত্তৰত বাৰে বাৰে “জয় সীয়াৰাম” ব্যৱহাৰ কৰি উত্থাপন কৰা আপত্তিও আছে। অভিষেকে যুক্তি দিছিল যে বিজেপিয়ে “জয় শ্ৰী ৰাম” ব্যৱহাৰ কৰাটো নাৰীবিদ্বেষী, কিয়নো ই সীতাক বাদ দিছে, আৰু কয় যে “জয় সীয়াৰম” ব্যৱহাৰ কৰি তেওঁক সন্মান কৰিব লাগে।
প্ৰিয়ংকাৰ এই মন্তব্যই পুনৰবাৰ এই শ্লোগানসমূহক লৈ চলি থকা বিতৰ্কক চৰ্চালৈ আনিছে।