আজি ৬ ডিচেম্বৰ। ছয় ডিচেম্বৰত ভাঙি পেলোৱা হৈছিল বাবৰি মছজিদ। এই উপাসনাস্থলী ভাঙি পেলোৱাটো ভাৰতৰ ইতিহাসৰ এক ক’লা অধ্যায়। উনৈচশ বিৰান্নব্বৈ চনত সংঘটিত হোৱা এই ঘটনাটো দেশৰ ধৰ্মীয় আৰু ৰাজনৈতিক পৰিৱেশত এক টাৰ্নিং পইণ্ট হিচাপে পৰিগণিত হৈছিল। সেইদিনটোৰ ইণ্টাৰনেটত উপলব্ধ ফটো অথবা স্মৃতিয়ে এই ধ্বংসাত্মক কাৰ্যৰ এক ভয়ানক সোঁৱৰণী হিচাপে আজিও শিহৰণকাৰী।
বাবৰি মছজিদ ভাঙি পেলোৱাৰ পাছত আইনী দিশৰ সৈতে জড়িত এজন বিশিষ্ট ব্যক্তি হৈছে ভাৰতৰ প্ৰাক্তন মুখ্য ন্যায়াধীশ ৰঞ্জন গগৈ। বিষয়টোক কেন্দ্ৰ কৰি আইনী প্ৰক্ৰিয়াত তেওঁৰ ভূমিকাক বহুলভাৱে সমালোচনা কৰা হয়, বহুজনে তেওঁৰ বিৰুদ্ধে পক্ষপাতিত্বৰ অভিযোগ উত্থাপন কৰে। ‘অযোধ্যা বিবাদ’ গোচৰৰ বিচাৰপীঠৰ মুৰব্বী হিচাপে তেওঁৰ ৰায়ক একাংশই বিতৰ্কিত বুলি গণ্য কৰিছিল, বিশেষকৈ তেওঁৰ বিবাদ নিয়ন্ত্ৰণৰ ধৰণ আৰু অৱশেষত সেই স্থানত ৰাম মন্দিৰ নিৰ্মাণৰ সপক্ষে দিয়া ৰায়দানৰ সন্দৰ্ভত সমালোচনা কৰিছিল। সমালোচকসকলে যুক্তি আগবঢ়ায় যে তেওঁৰ ন্যায়িক সিদ্ধান্তসমূহ ৰাজনৈতিক পৰোচনাৰ দ্বাৰা প্ৰভাৱিত হৈছিল। এনে বিতৰ্কৰ মাজতে গগৈক ৰাজ্যসভালৈ মনোনীত কৰা হয়, যিটো পদক্ষেপক বহুতে চৰকাৰৰ সৈতে তেওঁৰ সন্দেহযুক্ত মিত্ৰতাৰ পুৰস্কাৰ হিচাপে গণ্য কৰিছিল।
তাৰ পাছতে আন এক উত্তেজনা বৃদ্ধি কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে প্ৰাক্তন মুখ্য ন্যায়াধীশ ডি.ৱাই. চন্দ্ৰচূড়ৰ ঘৰলৈ গণেশ চতুৰ্থীৰ সময়ত যোৱাটোৰো বহুজনে বিৰোধিতা কৰিছিল । এই ভ্ৰমণক একাংশই ন্যায়পালিকা আৰু চৰকাৰৰ মাজত ঘনিষ্ঠ সম্পৰ্কৰ ইংগিত হিচাপে গণ্য কৰিছিল, যিয়ে ন্যায়িক স্বাধীনতাক লৈ হোৱা উদ্বেগক ইন্ধন যোগাইছিল। ক্ষমতাৰ পৃথকীকৰণক মূল্য দিয়া দেশখনত এনে পাৰস্পৰিক ক্ৰিয়া-কলাপক প্ৰায়ে সন্দেহৰ দৃষ্টিৰে চোৱা হয়, কিয়নো ইয়াৰ ফলত ন্যায়িক সিদ্ধান্তৰ নিৰপেক্ষতাক লৈ সন্দেহৰ সৃষ্টি হ’ব পাৰে। এইবোৰৰ সংমিশ্ৰণে বিশেষকৈ বাবৰি মছজিদ ভাঙি পেলোৱাৰ দৰে অতি ৰাজনীতিকৃত গোচৰত ন্যায় আৰু ন্যায় বজাই ৰখাৰ ক্ষেত্ৰত ন্যায়পালিকাৰ ভূমিকা সম্পৰ্কে আৰু অধিক বিতৰ্কৰ সৃষ্টি কৰিছে।
এই প্ৰসংগত আজি অৰ্থাৎ ৬ ডিচেম্বৰত প্ৰশান্ত ভূষণৰ এক্স পোষ্টটো মন কৰিবলগীয়া। তেওঁ লিখিছে, “আজি ৬ ডিচেম্বৰ যেতিয়া অপৰাধীয়ে বাবৰি মছজিদ ভাঙি পেলাইছিল। এই ফটোবোৰ কোনে ইয়াক বৈধতা প্ৰদান কৰিছিল তাৰ এক ভয়ানক সোঁৱৰণী।”