DMCA.com Protection Status
  • About
  • Copyright
  • Privacy Policy
  • Authors
  • Grievance Redressal
  • Contact
English |  
Thursday, May 26, 2022
NORTHEAST NOW (Assamese)
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • অসম
  • নৰ্থ-ইষ্ট
    • অৰুণাচল
    • অসম
    • ছিকিম
    • ত্ৰিপুৰা
    • নাগালেণ্ড
    • মণিপুৰ
    • মিজোৰাম
    • মেঘালয়
  • প্ৰতিৱেশী
  • অভিমত
  • ক্ৰীড়া
  • বাণিজ্য
  • সংস্কৃতি
  • সাহিত্য
  • অটো
  • যুৱ-কণ্ঠ
  • জলিউদ
  • জীৱনশৈলী
  • প্ৰযুক্তি
  • মনোৰঞ্জন
  • প্ৰাসংগিক প্ৰশ্ন
No Result
View All Result
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • অসম
  • নৰ্থ-ইষ্ট
    • অৰুণাচল
    • অসম
    • ছিকিম
    • ত্ৰিপুৰা
    • নাগালেণ্ড
    • মণিপুৰ
    • মিজোৰাম
    • মেঘালয়
  • প্ৰতিৱেশী
  • অভিমত
  • ক্ৰীড়া
  • বাণিজ্য
  • সংস্কৃতি
  • সাহিত্য
  • অটো
  • যুৱ-কণ্ঠ
  • জলিউদ
  • জীৱনশৈলী
  • প্ৰযুক্তি
  • মনোৰঞ্জন
  • প্ৰাসংগিক প্ৰশ্ন
No Result
View All Result
NORTHEAST NOW (Assamese)
English
Home অভিমত

বাৰ্ধক্যত সুখৰ সন্ধান : বৃদ্ধাশ্ৰমলৈ যাবলৈ সাজু আমি

ময়ূৰী শৰ্মা বৰুৱা by ময়ূৰী শৰ্মা বৰুৱা
June 29, 2018 10:04 pm
বাৰ্ধক্যত সুখৰ সন্ধান : বৃদ্ধাশ্ৰমলৈ যাবলৈ সাজু আমি
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

আদিম যুগৰ দলীয় জীৱন-যাপন পদ্ধতিৰ পৰা আঁতৰি আহি যেতিয়াৰে পৰা মানুহে পৰিয়াল হিচাপে বসবাস কৰিবলৈ ল’লে, ঠিক তেতিয়াৰে পৰা একক পৰিয়াল বুলিলে এহাল দম্পতী আৰু তেওঁলোকৰ সন্তানৰ কথাকে বুজোৱা হয়৷ তাৰ বাহিৰৰ সম্পৰ্কীয় সদস্যসকলেৰে যৌথ বা বৰ্ধিত পৰিয়াল গঠিত হয়৷ তাৰ পৰাই হয়তো আৰম্ভ হৈছিল মাক আৰু সন্তানৰ ঘনিষ্ঠ বান্ধোনৰ কাহিনী৷ কিয়নো পুৰুষতন্ত্ৰই নাৰীৰ মাতৃৰূপক সবাতোকৈ গুৰুত্ব প্ৰদান কৰে৷ মাকৰ মৰম বা মমতাক এক সুকীয়া স্থান দি সমাজে পিতাকক কেৱল অন্নদাতা আৰু শাসনকৰ্তাৰ ৰূপত সীমিত কৰি ৰাখিছিল৷ সেইবাবেই সন্তান আৰু মাকৰ মাজৰ সম্পৰ্ক নিবিড় হৈ উঠে৷ য’ত দেউতাকজনৰ বাবে কোনো স্থান নাথাকে৷ কথাতে কয় বোলে আন সকলো সম্পৰ্কতকৈ মাক আৰু সন্তানৰ সম্পৰ্ক বেছি দীঘলীয়া কাৰণ আনতকৈ মাকে ন মাহ সময় বেছিলৈ পায়৷ তাৰে ফলশ্ৰুতিত দুয়োৰে মাজৰ বান্ধোন নিকপকপীয়া হয়৷

কিছু ডাঙৰ হৈ অহাৰ লগে-লগে সন্তানৰ লগত পিতৃৰ সম্পৰ্ক গাঢ় হয়, কাৰণ তেতিয়ালৈ সন্তানে বুজি উঠে যে শাসনৰ লগতে আৰ্থিক নিৰাপত্তাৰ বাঘজৰীও আছে দেউতাকৰ নিয়ন্ত্ৰণত৷

যি নহওক, ভাৰতীয় সমাজব্যৱস্থাত যিদৰে পিতৃ-মাতৃ নিজ সন্তানৰ প্ৰতি দায়বদ্ধ হোৱাতো কাম্য, অনুৰূপধৰণে প্ৰাপ্তবয়স্ক সন্তানেও, ঘাইকৈ পুত্ৰ সন্তানে, নিজৰ পিতৃ-মাতৃক বৃদ্ধকালত চোৱাচিতা কৰাতো কৰ্তব্য বুলি বিবেচনা কৰা হয়৷ পশ্চিমীয়া দেশবিলাকত আকৌ প্ৰাপ্তবয়স্ক হোৱাৰ লগে লগে সন্তানে মাক দেউতাকৰ পৰা আঁতৰি বেলেগে থাকিব পাৰে৷ তেওঁলোক নিজাকৈ উপাৰ্জন কৰি পৃথকে জীৱন নিৰ্বাহ কৰিব পৰাকৈ স্বাধীন৷ আমাৰ সমাজত জন্ম দিয়াৰ পৰা সন্তানৰ জীৱনৰ প্ৰতিটো ধাপতে মাক-দেউতাক অপৰিহাৰ্য অংগ৷ পঢ়া-শুনাৰ পৰা বিয়াবাৰুলৈ আৰু তাৰ পৰা নাতি-নাতিনীৰ দায়িত্বলৈকে এক সদাব্যস্ত পৰিৱেশ৷ তেনেস্থলত মাক দেউতাকৰ দায়িত্ব অস্বীকাৰ কৰাৰ কথাই নাথাকে৷ নিজৰ প্ৰতিবিম্বস্বৰূপ সন্তানক জীৱনৰ শ্ৰেষ্ঠতম সময়খিনি দিয়াৰ বিনিময়ত পিতৃ-মাতৃয়ে প্ৰকাশ্যে একো দাবী নকৰিলেও বৃদ্ধাৱস্থাত সন্তানৰ পৰা আদৰ-যতন পোৱাৰ হেঁপাহ নিশ্চয়কৈ সকলোৰে মনত থাকে৷ এয়া ভাৰতীয় পৰম্পৰাৰ অংগবিশেষ যাক উলাই কৰিব নোৱাৰি৷

কিন্তু পৰিৱৰ্তিত সময়ে আমাৰ জীৱনশৈলীতো যথেষ্ট প্ৰভাৱ পেলাইছে৷ আগৰ দিনৰ যৌথ পৰিয়ালবিলাক প্ৰায় নোহোৱা হৈ অহাৰ ফলত পৰিয়ালবিলাক তেনেই সৰু হৈ পৰিছে৷ দ্ৰুতহাৰত একক পৰিয়ালৰ সংখ্যা বৃদ্ধি আধুনিক সমাজৰ এক চিনাকি ছবি৷ ইয়াৰ সমান্তৰালকৈ দেখিবলৈ পাওঁ অত্যধিক ব্যস্ততাই যান্ত্ৰিক কৰি তোলা সংসাৰবিলাক৷ এটা বা দুটা সন্তানৰ সৈতে সংকুচিত হৈ অহা পৰিয়াল একোটাত অভিভাৱকসকল অতিমাত্ৰা সন্তানকেন্দ্ৰিক হোৱা পৰিলক্ষিত হয়৷ ফলস্বৰূপে উঠি অহা সন্তানক যিদৰে নিৰ্ভৰশীল কৰি ৰখা হয়, জীৱনৰ বিয়লি বেলাত পিতৃ-মাতৃও সন্তানৰ ওপৰত নিৰ্ভৰশীল হৈ উঠে৷ সেইমতে বহুত সন্তানে নিজৰ বয়সীয়াল মাক-দেউতাকক হাতৰ কাষতে পাব পৰাকৈ সকলোপ্ৰকাৰৰ সা-সুবিধাৰ ব্যৱস্থা কৰি সুখত ৰখাৰ প্ৰয়াস কৰে৷ আনহাতে, সেই নিৰ্ভৰশীলতাক নস্যাৎ কৰি কোনো কোনো সন্তানে নিজৰ বৃদ্ধ দেউতাক বা মাকক বোজা বুলি ভাবি বাটে-ঘাটে এৰি অহাৰ দৰে নিন্দনীয় কাম কৰে৷ কোনোৱে আকৌ ঘৰতে ৰাখি অমানুষিক ব্যৱহাৰ কৰে৷ এইবিলাক বিক্ষিপ্ত উদাহৰণ৷

কিছুমানে পিতৃ-মাতৃক নিজৰ লগত নাৰাখি বৃদ্ধাশ্ৰমত ৰাখিছে৷ এক বা ততোধিক সন্তান থাকিও বৃদ্ধাশ্ৰমত থাকিবলগীয়া হোৱাতো দুৰ্ভাগ্যৰ কথা বুলি অনেকে ভাবে৷ যি সন্তানৰ লগত নিজৰ জীৱন পাত কৰি দিয়া হয়, সেই সন্তানেই যদি তেওঁলোকক প্ৰতিপাল কৰিবলৈ অস্বীকাৰ কৰে, মাক-দেউতাকৰ মনত আঘাত লাগিবই৷ আমাৰ সমাজ এতিয়াও এইক্ষেত্ৰত ৰক্ষণশীল৷

বয়সভেদে সুখৰ সংজ্ঞাও সলনি হয়৷ বাৰ্ধক্যই মানুহৰ দেহ-মনৰ ভাৰসাম্যত আউল লগায়৷ অনেকে ইয়াক সহজভাৱে গ্রহণ কৰে যদিও কিছুমান মানুহে যৌৱনৰ কৰ্মোদ্যমৰ কথা সুঁৱৰি বিমৰ্ষ হোৱাও পৰিলক্ষিত হয়৷ আধুনিক স্বাচ্ছন্দ্যই শৰীৰক সকাহ দিয়ে৷ একোগৰাকী বৃদ্ধ বা বৃদ্ধাৰ মনোজগতখনক কিন্তু সেই স্বাচ্ছন্দ্যই কোনোধৰণে স্পৰ্শ নকৰে৷

আগৰ তুলনাত আজিকালি মানুহৰ গড় আয়ুস বাঢ়িছে৷ তাৰ লগে লগে চহৰাঞ্চলৰ প্ৰৌঢ়সকলৰ মাজত বৃদ্ধি পা্ইছে এক নতুন ব্যাধি৷ সেয়া হ’ল নিঃসংগতা৷ ই আধুনিক সময়ৰ এক ভয়াৱহ সত্য৷ যাৰ ফলত খৰগতিত বৃদ্ধি পাইছে ডিমেনচিয়া বা স্মৃতিবিভ্ৰমৰ দৰে প্ৰতিকাৰবিহীন ৰোগ৷ মগজুৰ কোষবিলাক ক্ষয় যোৱাৰ ফলত একোগৰাকী ব্যক্তিয়ে কিদৰে নিজৰ জীৱনৰ বহু কথা পাহৰি যাব পাৰে, সেয়া নেদেখিলে বুজিব নোৱাৰি৷ অসুখ গুৰুতৰ হ’লে আনকি নিজৰ সন্তানকো ‘আপুনি কোন?’ এনেকৈ প্ৰশ্ন কৰাৰ নজিৰ আছে৷ এই প্ৰসংগতে বৃদ্ধাশ্ৰমৰ আৱশ্যকীয়তা অনুভৱ কৰা হয়৷ যি কথা আমাৰ আগৰ প্ৰজন্মৰ কাৰণে অভাৱনীয় আছিল।

আজি আমি কিন্তু অৱসৰৰ পিছত বৃদ্ধাশ্ৰমলৈ যাবলৈ মানসিকভাৱে প্ৰস্তুত৷ সন্তানে দায়িত্ব নোলোৱাৰ আশংকাত এনে চিন্তাৰ উদ্ভৱ হোৱা নাই৷ বৰং আমি মুকলিমনে উপলব্ধি কৰিছোঁ যে আমাৰ সুখৰ কাৰণে পৃথিৱীৰ সকলো প্ৰাচুৰ্য আনি দিলেও সিহঁতে আমাক মানসিক সাহচৰ্য দিয়াতো প্ৰায় অসম্ভৱ৷ এটা ব্যস্ত জীৱনৰ পিছত হঠাতে আহি পৰা স্থবিৰতাৰ লগত নিজকে খাপ খুৱাই ল’বলৈ সময়ৰ লগতে মানসিক সাহচৰ্যৰ প্ৰয়োজন৷ ইয়াৰ অন্যথা প্ৰৌঢ় অৱস্থাত নিঃসংগতাৰ কবলত পৰিবলগীয়া পৰিৱেশৰ সূচনা হ’ব৷ এচাম সমবয়সীয়া মানুহৰ লগত একেখন ঘৰতে খাকিলে সুখ-দুখৰ ভাগ-বাটোৱাৰা কৰিব পাৰি৷ বিপদে-আপদে ইজনে-সিজনৰ সহায় হ’ব পাৰে৷ সবাতোকৈ ডাঙৰ কথাটো হ’ল বৃদ্ধাশ্ৰমত “ৰাখিম আৰু থাকিম” এই সিদ্ধান্তত দুইপক্ষৰে সন্মতি থাকিব লাগিব৷ সপ্তাহৰ বন্ধ বাৰবিলাকত ঘৰলৈ যোৱা নাইবা সন্তানে আহি লগ কৰাৰ দৰে সৌহাৰ্দ্যমূলক পৰিৱেশ এটা সৃষ্টি কৰি ল’ব পাৰিলে সম্বন্ধবিলাক মসৃণ হৈ থাকিব৷ নহ’লে বৃদ্ধবয়সত পেটৰ পোৱালিয়ে খেদি দিলে ধৰণৰ চিন্তাটোৱে জীৱনৰ বাকীছোৱা দুৰ্বিসহ কৰি তুলিব৷ সেইবাবেই কৈছোঁ যে বয়সৰ লগে লগে সুখৰ সংজ্ঞা সলনি হয়৷

পিতৃ-মাতৃৰ প্ৰতি বিবাহিতা কন্যাসন্তানৰ দায়িত্ববোধৰ ধাৰণাটো ভাৰতীয় সমাজত এতিয়াও বহুলভাৱে স্বীকৃত হোৱা নাই৷ যাৰ পৰিপ্ৰেক্ষিতত কেৱল কন্যাসন্তান থকাসকলে বৃদ্ধবয়সত বিয়া দিয়া ছোৱালীৰ ঘৰত থাকিবলৈ অস্বীকাৰ কৰে৷ আনকি পুত্ৰ-কন্যা উভয়ে থকা বহু পৰিয়ালত আজিও মাক-দেউতাকৰ দায়িত্ব পুত্ৰৰ বুলিয়ে মানি থকা হয়৷ অলপতে এখন অসমীয়া বাতৰিকাকতত পঢ়া এটি লেখাৰ কথা মনলৈ আহিছে৷ উক্ত লেখাটোত বিবাহোত্তৰ জীৱনত সন্দৰ্ভত এটি কিশোৰৰ স্পষ্ট উক্তি আছিল এনেকুৱা –“মোৰ মাক মই চাম, তাইৰ মাকক তাই চাব৷”  নৱপ্ৰজন্মৰ এই কিশোৰৰ এনে উচ্চস্তৰীয় চিন্তাৰ শলাগ নলৈ নোৱাৰোঁ৷ তেনেকুৱা সজাগতাই অদূৰ ভৱিষ্যতে সমাজত লিংগবৈষম্য দূৰ কৰাত বিশেষ ভূমিকা ল’ব পাৰিব বুলি মোৰ বিশ্বাস৷

বাৰ্ধক্য আৰু নিঃসংগতা সন্দৰ্ভত আৰু এটা দৰকাৰী কথা উনুকিয়াব বিচাৰিছোঁ৷ চাকৰিয়াল অভিভাৱকে দিনৰবেলা শিশু সন্তানক ৰখা ক্ৰেচ্ছৰ (crèche) দৰে বৃদ্ধসকলৰ কাৰণেও যদি তেনেকুৱা কিবা ডে’ কেয়াৰৰ (Day Care) ব্যৱস্থা কৰিব পাৰি তেন্তে বহু সমস্যাৰ সমাধান পোৱা যাব৷ এনে কৰিলে মাক দেউতাকক দিনৰ দিনটো অকলশৰীয়াকৈ ঘৰত থৈ যোৱাৰ গ্লানিবোধৰ পৰা বহু চাকৰিয়াল সন্তানে মুক্তি পাব৷ তাতোকৈয়ো গুৰুত্বপূৰ্ণ কথা হ’ল, সেই আদহীয়া বা বৃদ্ধসকলেও সন্তানৰ যত্নৰ পৰা বঞ্চিত হোৱাৰ দুখবোধৰ পৰা কিছু হ’লেও উপশম পাব৷ আমি বাৰু তেনে কিবা জাগৰণ আনিব পাৰোঁনে?

(লেখক তিনিচুকীয়া মহাবিদ্যালয়ৰ সহকাৰী অধ্যাপক। ম’বাইল নং- ৯৫০৮২৩৭১৩৩)

Recent News

Bhima Koregaon Case

ভীমা কোৰেগাঁও গোচৰ: হাৰাশাস্তিৰ অভিযোগত কাৰাগাৰৰ ভিতৰতে অনশনত বহিল গোৰাখে

অসম প্ৰদেশ কংগ্ৰেছ কমিটিৰ কাৰ্যনিৰ্বাহকৰ পৰা নেতা ৰকিবুল হুছেইনৰ পদত্যাগ! বাতৰি অস্বীকাৰ হুছেইনৰ

অসম প্ৰদেশ কংগ্ৰেছ কমিটিৰ কাৰ্যনিৰ্বাহকৰ পৰা নেতা ৰকিবুল হুছেইনৰ পদত্যাগ! বাতৰি অস্বীকাৰ হুছেইনৰ

কলিয়াবৰত নকল সোণৰ বেহা; ধৃত ৪ জন লোক

কলিয়াবৰত নকল সোণৰ বেহা; ধৃত ৪ জন লোক

জলসম্পদ বিভাগৰ কাণ্ড: বাঁহ গোজ পুতি ভয়াৱহ খহনীয়া ৰোধৰ চেষ্টা; নিমাত বিধায়ক অখিল গগৈ

জলসম্পদ বিভাগৰ কাণ্ড: বাঁহ গোজ পুতি ভয়াৱহ খহনীয়া ৰোধৰ চেষ্টা; নিমাত বিধায়ক অখিল গগৈ

Get the latest Assamese news from Assam and NorthEast India. নৰ্থ-ইষ্ট নাও এটা মাল্টি-এপ ভিত্তিক সম্পূৰ্ণভাৱে আঞ্চলিক, দ্বিভাষিক নিউজ প’ৰ্টেল। পেচাদাৰী ব্যক্তিৰ এটা গোটৰ নেতৃত্বত এই ডিজিটেল বাতৰি প্ৰতিষ্ঠানটোৱে উত্তৰ-পূবৰ আঠখন ৰাজ্য আৰু এইবোৰৰ প্ৰতিৱেশী দেশকেইখনৰ প্ৰতিটো খা-খবৰ সামৰি লোৱাৰ চেষ্টা কৰিব। দুটাকৈ ইংৰাজী এপ আৰু এটা অসমীয়া এপৰ সংস্কৰণ থকা এইটোৱে হ’ল এই ধৰণৰ প্ৰথমটো নিউজ প’ৰ্টেল। আমি ৰাজনৈতিকভাৱে নিৰপেক্ষ আৰু দক্ষিণ-পূব আৰু দক্ষিণ এছিয়াৰ মাজৰ প্ৰকৃত বা-বাতৰিৰ সাঁকোৰ ভূমিকা ল’বলৈ চেষ্টা কৰিম।

 
Our Properties
 
  • ⚪ NORTHEAST NOW
  • ⚪ NORTHEAST JOBS
  • ⚪ NORTHEAST TENDERS
  • ⚪ INNFINITY
  • About
  • Copyright
  • Privacy Policy
  • Authors
  • Grievance Redressal
  • Contact

© 2018 - Maintained by EZEN Software & Technology Pvt. Ltd

No Result
View All Result
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • অসম
  • নৰ্থ-ইষ্ট
    • অৰুণাচল
    • অসম
    • ছিকিম
    • ত্ৰিপুৰা
    • নাগালেণ্ড
    • মণিপুৰ
    • মিজোৰাম
    • মেঘালয়
  • প্ৰতিৱেশী
  • অভিমত
  • ক্ৰীড়া
  • বাণিজ্য
  • সংস্কৃতি
  • সাহিত্য
  • অটো
  • যুৱ-কণ্ঠ
  • জলিউদ
  • জীৱনশৈলী
  • প্ৰযুক্তি
  • মনোৰঞ্জন
  • প্ৰাসংগিক প্ৰশ্ন

© 2018 - Maintained by EZEN Software & Technology Pvt. Ltd