ভাৰতৰ এখন চহৰৰ ৰাজপথত খোজ কাঢ়িলে এনে লাগে যেন আপুনি শামুকৰ দৰে গতি কৰি আছে। আৰু সেইখন চহৰ হ’ল ক’লকাতা। বিশেষকৈ কাৰ্যালয়ৰ সময়ত উত্তৰৰ পৰা দক্ষিণ কলকাতালৈ প্ৰায় সকলো ডাঙৰ ডাঙৰ পথত যান-জঁট হৈ থাকে। আৰু ই কেৱল মুখে মুখে প্ৰচলিত কথা নহয় বৰঞ্চ বিশ্বৰ আটাইতকৈ লেহেমীয়া চহৰসমূহৰ ভিতৰত কলকাতাই ৰূপৰ পদক অৰ্থাৎ দ্বিতীয় স্থান লাভ কৰিছে।
টমটম ট্ৰেফিক ইনডেক্সৰ চতুৰ্দশ সংস্কৰণৰ শীৰ্ষ পাঁচখন চহৰৰ ভিতৰত আছে ভাৰতৰ তিনিখন প্ৰধান চহৰ। ভাৰতৰ শীৰ্ষত আছে কলকাতা। এই তথ্য ২০২৪ চনৰ বাবে যাতায়তৰ গতি আৰু সময়ৰ পৰ্যালোচনাৰ পৰা ওলাইছে। এই বাৰ্ষিক সূচকাংক গণনা কৰিবলৈ ভাসমান গাড়ীৰ তথ্য (এফচিডি) সংগ্ৰহ কৰা হয়।
বিশ্বৰ বিভিন্ন চহৰত ৭৩৭ বিলিয়ন কিলোমিটাৰ গাড়ী চলাই এই তথ্য লাভ কৰা হৈছে। ৬২খন দেশৰ ৫০০ৰো অধিক চহৰত এই সমীক্ষা চলোৱা হৈছে। এইবাৰৰ তালিকাখনে দেখুৱাইছে যে ঘন জনবসতিপূৰ্ণ চহৰ অঞ্চল আৰু আন্তঃগাঁথনিগত গাড়ীৰে অহা-যোৱা কৰাটো কিমান যন্ত্ৰণাদায়কভাৱে কঠিন কৰি তুলিছে।
গড় যাতায়তৰ সময়ৰ ভিত্তিত দুৰ্ভাগ্যজনকভাৱে কলকাতাই বিশ্বৰ দ্বিতীয় লেহেমীয়া চহৰ হিচাপে স্থান লাভ কৰিছে। এই চহৰখনত গাড়ীৰে মাত্ৰ ১০ কিলোমিটাৰ যাত্ৰা কৰিবলৈ গড়ে ৩৪ মিনিট ৩৩ ছেকেণ্ড সময় লাগে। যিটো ঘণ্টাত ১৭ কিলোমিটাৰ বেগত পথ পাৰ হোৱাৰ সমতুল্য। কলকাতাৰ যান-জঁটৰ মাত্ৰা মধ্যমীয়া ৩২ শতাংশ যদিও এই লেহেমীয়া গতিৰ কাৰণ হৈছে সংকীৰ্ণ পথ, পুৰণি আন্তঃগাঁথনি, আৰু দুৰ্বল পথৰ অৱস্থা যিয়ে চহৰখনক শীৰ্ষলৈ ঠেলি দিছে। কলকাতাবাসীয়ে বছৰত ১১০ ঘণ্টা সময় নষ্ট কৰে ভিৰ কৰা সময়ত।
মেট্ৰ’পলিটান বেংকিঙৰ শীৰ্ষ পাঁচটা দেশৰ ভিতৰত কলকাতা। এই চহৰত ১০ কিলোমিটাৰ যাত্ৰা কৰিবলৈ গড়ে ৩০ মিনিট ৪৮ ছেকেণ্ড সময় লাগে। কলকাতাৰ পাছত ভাৰতৰ চিলিকন ভেলী নামেৰে জনাজাত বাংগালুৰু। বিশ্বৰ আটাইতকৈ লেহেমীয়া চহৰৰ তালিকাত তৃতীয় স্থানত থকা বেংগালুৰুত ১০ কিলোমিটাৰ যাত্ৰা কৰিবলৈ সময় লাগে ৩৪ মিনিট ১০ ছেকেণ্ড। যোৱা বছৰৰ তুলনাত ৫০ ছেকেণ্ড লেহেমীয়া। বছৰ বছৰ ধৰি বিগত অভিলেখ ভংগ কৰি আহিছে বেংগালুৰুৱে। চতুৰ্থ স্থানত আছে পুনে। এই চহৰত ১০ কিলোমিটাৰ যাত্ৰা কৰিবলৈ সময় লাগে ৩৩ মিনিট ২২ ছেকেণ্ড।
অৱশ্যে এই তালিকাত চেন্নাই আৰু মুম্বাই বহু পিছ পৰি থকা নাই। চেন্নাই সপ্তম আৰু মুম্বাই অষ্টম স্থানত আছে। শীৰ্ষ পাঁচখনত অভাৰতীয় নগৰ দুখনহে আছে। ক্ৰমে লেটিন আমেৰিকাৰ কলম্বিয়াৰ এখন চহৰ বাৰাংকুইলা আৰু পঞ্চম স্থানত আছে ব্ৰিটেইনৰ লণ্ডন চহৰ।