কেৰালাৰ তিৰুৱনন্তপুৰম বিমানবন্দৰত যান্ত্ৰিক বিজুতিৰ বাবে জৰুৰীকালীন অৱতৰণ কৰিছিল ব্ৰিটিছ এফ-৩৫বি যুদ্ধ বিমানে। তাৰ পাছত ৪৮ ঘণ্টাৰো অধিক সময় পাৰ হৈ গ’ল। বিশ্বৰ আটাইতকৈ দামী যুঁজাৰু বিমানখন এতিয়াও কেৰালাৰ বিমানবন্দৰত আছে।
দেওবাৰে পুৱা কেৰালাৰ তিৰুৱনন্তপুৰম আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় বিমানবন্দৰত ব্ৰিটিছ ৰয়েল নেভিৰ এফ-৩৫বি ষ্টেলথ ফাইটাৰ জেট জৰুৰীকালীন অৱতৰণ কৰে। ভাৰতীয় বায়ুসেনাই এই খবৰ পোৱাৰ লগে লগে প্ৰতিক্ৰিয়া প্ৰকাশ কৰে। এই যুদ্ধ বিমানখন ব্ৰিটিছ যুদ্ধজাহাজ ‘এইচ এম এছ প্ৰিন্স অৱ ৱেলছ’ৰ অংশ। সূত্ৰ অনুসৰি বিমানখনত এতিয়াও বিভিন্ন যান্ত্ৰিক বিসংগতি আছে। সেইবাবেই বৰ্তমান যুদ্ধজাহাজলৈ বিমানখন ঘূৰাই দিয়া সম্ভৱ নহয়। সামৰিক বিশেষজ্ঞসকলে কয় যে কোনো বিদেশী যুদ্ধ বিমান ৪৮ ঘণ্টাৰো অধিক সময় আবদ্ধ হৈ থকাটো বিৰল।
বিশ্বৰ অন্যতম ব্যয়বহুল আৰু উন্নত যুদ্ধ বিমান এফ-৩৫। অতি সংকীৰ্ণ ঠাইতো ই উৰা মাৰিব পাৰে বা অৱতৰণ কৰিব পাৰে। এই বিমানখন আমেৰিকান কোম্পানী লকহিড মাৰ্টিনে নিৰ্মাণ কৰিছে। এই বিমানখন মূলতঃ আমেৰিকা, ব্ৰিটেইন আৰু নাটো বাহিনীৰ মালিকানাধীন। এই বিমানখনে কোনো ধৰণৰ কেটাপল্ট ব্যৱস্থা নোহোৱাকৈ বিমানবাহী জাহাজৰ পৰা উৰিব পাৰে। অৱশ্যে ভাৰতীয় বায়ুসেনাই ইয়াক ‘স্বাভাৱিক পৰিঘটনা’ বুলি গণ্য কৰে। ভাৰতীয় বায়ুসেনাই জনোৱা মতে, সেই সময়ত ভাৰত মহাসাগৰত ভাৰত আৰু ব্ৰিটিছ নৌসেনাৰ যৌথ অনুশীলন চলি আছিল।
ব্ৰিটিছ যুদ্ধজাহাজ ‘এইচ এম এছ প্ৰিন্স অৱ ৱেলছ’ও এই অনুশীলনত যোগদান কৰে। আৰু সেইখন আছিল এফ-৩৫বি যুদ্ধ বিমান। কিন্তু বিমানখনত ইন্ধন কম হোৱাৰ বাবে হঠাতে জৰুৰীকালীন অৱতৰণ কৰিবলগীয়া হ’ল। পিছলৈ বেয়া বতৰৰ বাবে এইচএমএছপ্ৰিন্স অৱ ৱেলছৰ যুঁজাৰু বিমানখনৰ ওচৰ পাব পৰা নাছিল। তেতিয়াৰ পৰা কেৰালাৰ বিমানবন্দৰত আছিল।